پرداخت خسارت ۱۵ میلیون تومانی به واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده از زلزله

خبرگزاری شبستان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت: همه واحدهای مسکونی روستایی توسط استانداری بیمه شده است و روند مقدمات پرداخت خسارت ۱۵ میلیون تومانی بیمه ایران از فردا شروع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان شمالی؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز یک شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده خراسان شمالی با بیان اینکه بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله به سرعت آغاز می شود، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، مهم ترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده، بهسازی منازل آسیب دیده است که تا 48 ساعت آینده آمار این واحدها تکمیل خواهد شد.

 

وی گفت: مقرر شده در مناطق زلزله زده برای منازل مسکونی آسیب دیده روستایی پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و در منازل شهری 6 میلیون تومان علاوه بر دو میلیون تومان کمک معیشتی و تسهیلات بانکی پرداخت شود.

 

ربیعی با بیان اینکه برای واحدهای نگهداری دام و دام های تلف شده روستاییان نیز در دولت تدبیر خواهد شد، افزود: همه واحدهای مسکونی روستایی توسط استانداری بیمه شده است و روند مقدمات پرداخت خسارت 15 میلیون تومانی بیمه ایران از فردا شروع می شود.

 

وی همچنین از توزیع سبد غذا از امشب در بین زلزله زدگان خبر داد.

 

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران هم با اشاره به اینکه هنوز 57 نفر در بیمارستان ها بستری هستند از حضور تیم های برآورد خسارت در مناطق زلزله زده خبر داد.

 

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم گفت: هم اکنون آب، برق و گاز همه روستاهای زلزله زده وصل و جاده های مواصلاتی در مناطق زلزله زده بازگشایی شده است.

 

وی افزود: چادر برای اسکان آسیب دیدگان به اندازه کافی موجود و در بین مردم توزیع شده و یا در حال توزیع است.

 

در زلزله 5.7 ریشتری شنبه شب در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان دو نفر جان باختند و بیش از 400 نفر مصدوم شدند.

 

کد خبر 628646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha