طرح « نسخه الکترونیک» گامی موثر در جهت دولت الکترونیک، کارآمدی و شفافیت

خبرگزاری شبستان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک در جامعه امروزی گفت: طرح « نسخه الکترونیک» گامی موثر در جهت دولت الکترونیک، کارآمدی و شفافیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته (28 تیر) در مراسم رونمایی از پروژه « نسخه الکترونیک » در یزد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: بخشی از این ثبت تاریخی به دلیل فرهنگ و فرهیختگی مردم یزد و روابط انسانی مردم این استان بوده است.

 

وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق ( علیه السلام) افزود: آموزه بزرگی که از شهادت ها داریم این است که امام صادق( علیه السلام)  ما آنچنان در آزاداندیشی و طرح مساله و پاسخ به آن فعال عمل کرد که باعث ایجاد مذهب آزاداندیشانه همراه با عطوفت و معنویت و دوری از خشونت شکل دهد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به رونمایی از نسخه الکترونیکی خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت های دولت هرچه به سمت الکترونیکی کردن فعالیت ها پیش برویم هم کارآمدی و هم شفافیت در کارها افزایش پیدا می کند.

 

ربیعی تصریح کرد: ما خوشبختانه در سازمان تامین اجتماعی پیشگام دولت الکترونیک بودیم و در طرح تحول سلامت ما با نظام الکترونیک می توانیم نظام ارجاع را سامان دهیم و از تقاضاهای دوگانه القایی را جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد: این طرح می تواند کنترل هزینه ما را در طرح تحول سلامت نجات دهد و حتی می تواند به دانش افزایی ما کمک کند و داده های زیادی را برای ما نگهداری کند و اطلاعات زیادی را استخراج کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز از همکاران پزشک و داروخانه ای در این طرح رونمایی می کنیم که امیدواریم در بیمارستان های دولتی نیز بتوانیم آن را تجربه کنیم.

 

ربیعی بیان کرد: ما همراه طرح تحول سلامت نبودیم بلکه راه بودیم و صنایع دفاع و تامین اجتماعی و سازمان های بیمه گر خود راه بودند و با تمام صداقت در این مسیر حرکت کردیم و کمتر حرف زدیم و بیشتر عمل کردیم.

 

وی گفت: این طرح باید در دولت های آینده ماندگار شود ولی الزام آن کنترل منابع و مصارف است و اگر بیش از منابع مصرف کنیم دچار مشکل می شویم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تصمیمات هیچگاه به رای گیری نکشاندم و همه را به اجماع عمل کردیم و هیچگاه بدون اجماع و دیدگاه دیگران عمل نکردیم.

 

ربیعی بیان کرد: استراتژی اصلی ما کارگران و بازنشستگان هستند و همه هدف ما این است که کاری کنیم که نظام پیشگیری را در نظام کاری داشته باشیم و کارگران سالم بازنشسته شوند.

وی افزود: رابطه ایمنی کار وپیشگیری را در سازمان تامین اجتماعی باید پیگیری کنیم.

کد خبر 643123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha