انتخابات شورای شهر یا بنگاه کاریابی/ عنوان مدرک تحصیلی برگ برنده رزومه ی نامزدها

خبرگزاری شبستان: آمار بالای کاندیداها پنجمن دوره انتخابات شورای شهر و روستا بیانگر این واقیعت است که مردم انتخابات شورای شهر را با بنگاه کاریابی اشتباه گرفتند و بیشتر به دنبال پیدا کردن شغل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، انتخاب کردن و برگزیدن از اصول دموکراسی است که در آن مردم نمایندگانی اصلح و کاردان از جنس خود را برای تصمیم گیری و اداره کشور و شهر خود بر می گزینند تا در امور مملکت مثمرثمر باشند.

 

انتخابات شورای شهر و روستا که نخستین دوره آن در سال ۱۳۷۷ کلید خورد، همزمان با 29 اردیبهشت پنجمین دوره آن برگزار می شود، این انتخابات، مشارکت محلی است که در آن همه اعضای اصلی و جانشین شورای اسلامی یا شهر شورای اسلامی روستا در روستاهای با حداقل جمعیت  مشخص با رای مردم تعیین می‌شوند.

 

با مقایسه دوره های اول انتخابات شورای شهر به نظر می رسد که این انتخابات به بنگاه کاریابی برای عده ای تبدیل شده است و هر خانواده ای که فرزند بیکار و تحصیلکرده ای دارد با ثبت نام در انتخابات شورای شهر به دنبال به کار گماردنش در تصمیم گیری کلان شهری است.

اگر به رزومه کاری و فعالیت کاندیداها نگاهی دقیق تر بیندازیم به خوبی می بینم که افراد جوان و بدون تجربه کاری در این دوره نامزد شده اند و بیشتر روزمه ها به جای گزارشی از فعالیت های اجتماعی و عامه المنفعه فقط دربردارنده سطح تحصیلات و کسب عناوین علمی، فرهنگی و حتی ورزشی است.

 

رزومه اغلب کاندیداها بدون هیچ تجربه کاری است و اینگونه استباط می شود که فردی که خود را برای این دوره از انتخابات ثبت نام کرده فقط به دنبال کار و کاریابی است.

 

درست است که مشکل بیکاری از عمده مشکلات کشور است ولی انتخابات شورای اسلامی شهر نباید محلی برای استخدام باشد و افرادی که به عنوان منتخب مردم در این انتخابات برگزیده می شوند باید دارای سابقه کاری و تجربه باشند.

 

حضور حداکثری در انتخابات معادلات سیاسی جهان را تغییر خواهد داد و موجب تغییر گفتمان دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد و میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و لازم است مردم با هوشیاری به دنبال انتخاب فردی باشند که کاردان و اصلح باشد.

 

تبلیغات نامزدها در این دوره از انتخابات در فضای مجازی و با تشکیل گروه ها و کانال های تلگرامی از هفته ها قبل آغاز شد و طرفداران هر کاندیدا با عضو کردن دوستان و اقوام و آشناییان خود زنگ کاندید شدن نامزد اصلح خود را در صور و سورنا کردند.

 

اضافه شدن هر روز به چند گروه و یا کانال تلگرامی افراد مختلف این فرصت را به دست داد تا در روزمه کاری افراد کاندید شده دقیق تر شوم تا در انتخاب فرد اصلح و کاردان با حساسیت بیشتری انتخاب کنم، اما بیشتر به این نتیجه رسیدم که بسیاری از کسانی که در این انتخابات ثبت نام کرده اند افراد تحصیل کرده بیکاری هستند که جویایی کار می باشند.

 

تعداد افراد عضو در گروه های تلگرامی همواره از هزار نفر بیشتر تجاوز نمی کند و اضافه شدن به گروه های متعدد این روزها به مشکل بیشتر مردم تبدیل شده است و می بینیم با اضافه شدن به گروه ها با ناراحتی گروه را ترک می کنند.

ثبت نام 8963 نفر در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای کردستان

رئیس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به تعداد افراد ثبت‌نام شده در پنجمین دوره انتخابات در کردستان اظهار داشت: آمار نهایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان 8 هزار و 963 نفر شد.

 

علیرضا آشناگر، با بیان اینکه تعداد داوطلبین شهری یک هزار و 257 نفر معادل 14 درصد کل داوطلبان است، گفت: از این آمار یکهزار و 107 نفر معادل 88.1 درصد را مردان و 150 نفر معادل 11.9 درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با اشاره به تعداد داوطلبان روستایی در پنجمین دوره انتخابات شورا تصریح کرد: 7 هزار و 714 نفر یعنی معادل 86 درصد کل داوطلبان، در روستاهای استان کردستان نامزد انتخابات شدند و از این تعداد نیز 7 هزار و 612 نفر معادل 98.7 درصد مردان و 102 نفر معادل 1.3 درصد زنان هستند.

 

وی گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان 161 کرسی در شهرها و 4 هزار و 6 کرسی نیز در روستاهای این استان رقابت می‌کنند و میزان رقابت برای هر کرسی در سنندج 26.5 نفر، مریوان 21 نفر، سقز 17 نفر و در سایر شهرستان‌ها نیز 10 تا 13 نفر است.

آشناگر افزود: یک هزار و 316 روستای استان کردستان واجد شرایط برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورا هستند و تعداد نفرات شورای یکهزار و 287 روستای این استان با جمعیت بالای 20 خانوار سه نفره و 29 روستا با جمعیت بالای 1500 نفر پنج نفره هستند.



وی اظهار کرد: تعداد اعضای شورای 6 شهر استان کردستان با جمعیت بالای 50 هزار تا 200 هزار نفر 7 نفره و شهر سنندج با جمعیت 200 هزار تا 500 هزار نفر با 9 عضو شورا و شهرستان بیجار به دلیل افزایش جمعیت از 5 نفر به 7 نفر افزایش یافته است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان از لحاظ ثبت‌نام متقاضیان جزو 6 استان برتر کشور بوده است، گفت: امسال تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان نسبت به دوره گذشته 918 نفر افزایش یعنی 11.4 درصد رشد داشته است.

 

کردستانی همواره حضور فعال در پای صندوق های رای داشتنه اند و این بار نیز نشان خواهند داد که با حضور حداکثری خود همواره پای نظام و رهبری ایستاده اند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد و با حضور حداکثری خود بر مشروعیت مردمی و امنیت همه جانبه و کارآمدی نظام در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی خواهد افزود.

و کلام اخر اینکه بایستی مردم به این نکته توجه کنند که منتخبی که برمی گزینند در تصمیم سازی و مدیریت شهرشان تاثیرگذار است و هر کسی توانایی اداره امور را ندارد.

کد خبر 628742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha