قانون گرایی، لازمه ورود به شورای شهر/ کمک نمی کنید، حداقل قانون گرا باشید

خبرگزاری شبستان: امروز چهره شهرمان را که نگاه می کنیم شاهد بی قانونی و تخریب زیبایی شده شده ایم و هر فردی برای بدست آوردن رای دست به هر اقدامی زده است.

خبرگزاری شبستان - یزد 

 

در این روزها ما در جامعه شاهد پویایی و زنده شدن جامعه و به نحوی درک دموکراسی هستیم زیرا رنگ و بوی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا همه جامعه را فرا گرفته است.

 

انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از نمادهای قدرت در جهان است که کشورها به خوبی دموکراسی خود را به جهانیان عرضه می کنند و در کشور ما نیز در ده دوره گذشته خود به خوبی این قدرت را نمایان کرده است.

 

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در کشور به خوبی شور ایجاد کرده است و ما شاهد حضور پرشور کاندیداها و تبلیغات آنها در استان ها و شهرها هستیم.

 

اگرچه این انتخابات ها وجوه بسیار مثبت و سازنده ای برای کشور و ملت در عرصه های داخلی و خارجی دارد ولی در این میان نیز ما برخی از مواقع شاهد نقاط منفی نیز می شویم.

 

در استان یزد نیز ما این انتخابات و تبلیغات شورا را به خوبی شاهد هستیم ولی نکات منفی آن نیز دامن گیر شهر شده است به نحوی که با حضور و تعدد کاندیداها در شورای شهر، تبلیغات کاندیداها به نحوی فضای شهر را تحت شعاع خود قرار داده است.

در خیابان های شهر که راه می رویم شاهد انواع و اقسام تبلیغات کاندیداها هستیم به نحوی که بنرهای بزرگ و کوچک، پوسترهای آویزان شده به درختان شلوغی بسیار زیادی را به چهره شهر داده است.

 

ابتدا که چشمانمان به این تبلیغات می افتد شاهد عدم توجه به قانون و بی قانونی برخی از کاندیدا در شهر هستیم و پس از ان نیز آرایش ها و فوتوشاپ های بانوان کاندیدای شوراها هستیم که مردم را از این چهره ها ناراحت کرده است.

 

در بین مردم که قدم می زنیم هر کسی صحبت از این تصاویر و حضور برخی از این زن ها با آرایش های غلیظ می آورد و می گوید که چرا ما در شهری که شهره به دارالعبادگی هستیم شاهد این حرکات از سوی کاندیداها هستیم.

در ادامه که پیش می رویم ما می بینیم برخی از این کاندیداها تصاویر و پوسترهای خود را در اماکن عمومی و المان های شهری زده و به نوعی چهره شهر را خراب کرده است.

 

سوال ما این که این کارگران شهرداری و مسئولان شهرداری چه گناهی کرده اند که باید هر روز با بی قانونی برخی از افراد زحمت تمیز کردن شهر را بر عهده داشته باشند و یک منطقه رو هر روز پاکسازی کنند.

یکی از این راهگذران با گلایه از این اقدامات بیان می کرد که چرا از ابتدا کاندیداها برای تبلیغات خود توجیه نمی شوند که این اقدامات و تخریب چهره شهر را در پی نداشته باشد.

 

این شخص که ناراحت از این بی قانونی ها بود بیان می کرد که اگر فردی میخواهد در شورای شهر جای بگیرد باید از ابتدا قانون را رعایت کند و در محل هایی که برای تبلیغات مشخص شده تبلیغات خود را نصب کنند تا هم سلامت شهری و نظافت شهری را داشته باشیم و هم اینکه مردم بدانند که برای شناخت و بررسی تبلیغات کاندیداها به کجا مراجعه کنند.

 

به جای اسراف و تخریب چهره شهر به یک فقیر کمک کنید

 

جلوتر که رفتیم به یک پیر زن فقیری رسیدیم که او هم گلایه از این کاندیداها بود و می گفت آیا شما میدانید که چه هزینه ای برای این تبلیغات شده است؟!

او می گفت که این افراد اگر تنها بخشی از تبلیغات خود را به فقرا اختصاص می دادند بسیاری از خانواده ها شبی را خوب سپری می کردند و طعم فقر را حتی یک روز از خود دور می کردند.

 

کمک نمی کنید حداقل قانون گرا باشید

 

این پیرزنی که در پیاده رو شهر یزد قدم می زد گفت: اما آنچه که بیشتر ما را هم ناراحت می کند این است که چطور این افرادی که میخواهد به درد دل محرومین برسند حتی به چهره شهر و قانون شهر خود اهمیت نمی دهند و آیا این افراد اگر رای آوردند باز هم می توانند قانون را رعایت کنند؟

اما آنچه که باعث شد ما را رنجش دهد به دلیل خرابی و از بین بردن فضای شهر و پوشش المان های شهری زیر تصاویر کاندیدای شورای شهر و ریاست جمهوری است و معتقدیم که اگر خواهان حضور در شورای شهر هستید بایستی قوانین و مقررات را رعایت کنید و در چارچوب قانون در راستای تبلیغات خود گام بردارید.

 

گزارش : سید ضیا میررحیمی

کد خبر 629042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha