کاهش 10درصدی افراد تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از کاهش 10درصدی افراد تحت حمایت این نهاد در سال گذشته خبر داد.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: در سال 89 به عنوان اولین سال، خروجی افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از ورودی آن بیشتر بوده است.


وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال گذشته افراد تحت پوشش این نهاد انقلابی 90 هزار نفر بود، ادامه داد: در پایان سال 89، این تعداد به 81 هزار و 500 نفر رسید.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه همه ساله باید 10 درصد مددجویان این نهاد به واسطه طرح های اشتغالزایی از تحت پوشش خارج شوند، افزود: فعالیت های این نهاد در جهت توانمند سازی و استقرار اقتصادی مددجویان صورت می گیرد.


ولیئی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت توانمندسازی افراد تحت حمایت خود تلاش بی وقفه ای دارد، اظهار امیدواری کرد: در پایان سال شاهد خروجی بیش از 10 درصد، که کمک دهنده به نیازمندان جامعه اسلامی هستند، باشیم.


وی در ادامه به فعالیت هفت مرکز با عنوان مراکز کارآفرینی اشاره کرد و گفت: برونداد این فعالیت ها تقویت روحیه خود کفایی، استقلال و اعتماد به توانایی های خود است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به ارایه وام های قرض الحسنه به مددجویان اشاره کرد و افزود: در سال جاری سقف وام های قرض الحسنه به یکصد میلیون تومان افزایش یافته است.


ولیئی با بیان اینکه ارایه وام های قرض الحسنه گامی موثر در جهت اجرای طرح های اشتغال زایی است، اضافه کرد: طرح های اشتغالزایی بالغ بر 16 میلیون و 900 هزار تومان برای این نهاد اعتبار ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 هزار و 600 فرصت شغلی توسط این نهاد برای مددجویان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 300 فرصت شغلی تجمعی، خود اشتغالی و مابقی کاریابی در مراکز خدماتی و اقتصادی بوده است.


ولیئی همچنین به طرح کارفرمایی و کارانگیزی اشاره کرد و گفت: در این طرح کارفرما، نیروهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را به کار گرفته و حق بیمه کارفرما نیز توسط کمیته امداد پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) بر فرصت های شغلی ایجاد شده نظارت ندارد، اظهار کرد: در این راستا 48 مورد نظارت با حضور 50 مامور انجام و در سامانه رصد ثبت می شود.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در پایان با بیان اینکه در راستای طرح خود اشتغالی آموزش های لازم به افراد داده می شود، تصریح کرد: هزینه این آموزش ها برای صنایع توسط کمیته امداد امام خمینی پرداخت می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 63689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha