«جشنواره رضوی» جایگاه شکوفایی شور زندگی و نور بندگی در قاب سینماست

خبرگزاری شبستان: معاون سیمای مرکز صدا و سیمای یزد گفت: برگزاری جشنواره رضوی موتور محرکی برای حضور استعدادهای نو ظهور، فعالان عرصه فیلمسازی و جایگاهی برای شکوفایی شور زندگی و نور بندگی در قاب سینما است.

جبرئیل نجفی،‌ معاون سیمای صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به برگزاری «دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی» به میزبانی یزد به خبرنگار شبستان در یزد گفت: مقوله فیلم و فیلمسازی به خودی خود نسبت به سایر جشنواره های هنری بالاخص برای نسل جوان دارای جذابیت است، حال وقتی به نام مبارک امام رضا (علیه السلام) نیز متبرک شود این جذابیت خود صدچندان می شود.

 

وی افزود: موضوعات معنوی، جایگاه شکوفایی شور زندگی و نور بندگی در قاب سینما است و همه فیلمسازان تعلق خاطری ویژه و خاص نسبت به خاندان امامت دارند و این بار به برکت برگزاری جشنواره زیرسایه امام رضا(علیه السلام) دورهم جمع می شوند تا از دریچه هنر فیلمسازی عرض ارادت کنند.

 

معاون سیمای مرکز صدا و سیمای یزد خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره خود موتور محرکی است برای فعالان عرصه فیلمسازی و ایجاد انگیزه و شور برای استعدادهای نوظهور، حال این جشنواره ها که دارای هدف و خط مشی مقدس و مشخصی است ذهن خلاق فیلمساز را برای خلق اثار هنری و تاثیرگذار به حرکت وا می دارد.

 

نجفی فیلمساز و تهیه کننده سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مهمترین وجه تمایز این جشنواره نام متبرک آن است که در بین همه مردم ایران به خصوص مردم یزد دارای جایگاه و شأنیت والا و ویژه ای است و پشتوانه دینی و مذهبی برای برداشتن گام موثری در بازنمایی سبک زندگی ایرانی اسلامی به شمار می آید.

 

معاون سیمای مرکز یزد گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر به برکت برگزاری جشنواره رضوی روح تازه ای در کالبد سینمایی استان یزد دمیده شده است و فیلمسازان جوان با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صداوسیمای مرکز استان چندین فیلم سبنمایی کوتاه و بلند ساخته اند که برکات خوبی نیز در ارتقا سطح فرهنگی و هنری استان در سطح کشور داشته است که برای تقویت این جایگاه همه نهادها و ارگانها چه خصوصی و چه دولتی بایستی دست به کار شوند.

 

نجفی بیان کرد: شبکه تابان نگاه ویژه ای به ساخت فیلم هایی با مضامین دینی و اسلامی داشته و دارد و از زمانیکه جشنواره فیلم رضوی در استان شروع بکار کرده نیز این موضوع پر رنگ تر شده است که می توان به آثار و  فیلم هایی که با حمایت صداوسیما تولید شده اشاره کرد.

 

معاون سیمای مرکز یزد در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نزدیک به جشنواره و بالاخص در زمان برگزاری جشنواره برنامه های شبکه تابان رنگ و بوی جشنواره و فرهنگ رضوی را می گیرد و متاثر از ایام کرامت خواهد بود و حمایت رسانه ای از جشنواره فیلم رضوی هم به نحو مطلوب از شبکه تابان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 642064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha