هدفمندی یارانه‌ها انقلاب عظیم اقتصادی در کشور است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، هدفمندسازی یارانه ها را انقلاب عظیمی در اقتصاد معیشتی مردم دانست و گفت: عدالت اجتماعی از ثمرات ارزشمند اجرای این قانون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، حسین موثقی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، صبح امروز(30 آذر) در جلسه شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، گفت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، انقلاب عظیمی را در اقتصاد معیشتی مردم فراهم کرده است.

 

وی، تحقق عدالت اجتماعی و نهادینه شدن تفکر هزینه و فایده را از ثمرات ارزشمند اجرای این قانون عنوان کرد و افزود: این تحول اقتصادی زمینه بسیاری از دگرگونی‌ها را فراهم کرده و ملت را با یک فرهنگ صحیح در معیشت و تأمین نیازهای اجتماعی آشنا می‌کند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، به برگزاری 9 نشست اعضای ستاد و برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی صحیح از رسانه‌ها و پیگیری شایسته از سوی فرمانداران و بخشداران اشاره کرد و ادامه داد: سعی کردیم با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان بحث هدفمند کردن یارانه‌ها را برای عموم مردم تبیین و تشریح کنیم.

 

موثقی با ارایه گزارشی از عملکرد ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در استان اردبیل، افزود: به دنبال تشکیل این ستاد به ریاست استاندار اردبیل و تصمیم‌گیری‌های مختلف از سوی ستاد مرکزی و ستاد استانی موارد لازم به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد و کمیته‌های فرعی نیز در این مورد شکل گرفت.

 

موثقی به سخنان رییس جمهور در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها در حقیقت اصلاح یارانه‌هاست نه آنکه مردم تصور کنند یارانه‌ای حذف شده و یا در اقتصاد و معیشت مردم خللی ایجاد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ثمرات اجرای چنین طرحی در درازمدت به ثمر می نشیند چرا که با اجرای آن کشور، در آستانه یک تحول اقتصادی عظیم قرار می‌گیرد.

 

موثقی، با اشاره به صرفه‌جویی 30 هزار میلیارد تومان از بابت مصرف انرژی‌ها، اضافه کرد: صرفه‌جویی این مبلغ به همراه سایر درآمدهای کشور که در قالب یک صندوق جمع‌آوری می‌شود در جهت عمران و آبادانی کشور صرف می شود.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: این کار در حقیقت سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است که از نفت و سایر منابع این کشور باید بهره‌برداری کنند و نباید با مصرف بی‌رویه امروز زمینه کم‌برخورداری و یا بی‌بهرگی آنها را فراهم آوریم.

 

موثقی به برخی نگرانی‌‌های مردم در زمینه اجرای این قانون اشاره کرد و اظهار داشت: ‌مردم نباید نسبت به تأمین معاش و صرف هزینه‌های ماهانه خود نگرانی داشته باشند بلکه با اصلاح مصرف در کشور بسیاری از خانواده‌ها قادر به پس‌انداز خواهند بود.

 

وی بخش بعدی طرح تحول اقتصادی دولت را اصلاح نظام بانکی، گمرکی و مالیاتی اعلام کرد و ادامه داد: به یقین یکی از ابعاد اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها رونق و اشتغال کشور و گذر از مشکلاتی است که بیکاری سرلوحه و سرآمد آن به شمار می‌رود.

 

پایان پیام/

کد خبر 6431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha