منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ کشور بودند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مرم جنایات منافقین را فراموش نمی‌کنند، گفت: منافقین داعشی‎های دهه ۶۰ کشور بودند که اکنون آواره هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های نماز جمعه امروز (30 تیر ) رشت در مصلی امام خمینی این شهر با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: منافقین این مزدوران استکبار با حمایت رژیم بعث عراق قصد تصرف کشور را داشتند که در تله رزمندگان اسلام افتادند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی و نقش او در پیروزی عملیات مرصاد، اظهار کرد: منافقین به انتقام شکست در عملیات مرصاد ایشان را به شهادت رساندند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جنایات منافقین باعث صدور حکم امام خمینی(رحمه الله) برای اعدام اعضای این گروهک تروریستی شد.

 

وی با انتقاد از تلاش‌هایی در داخل کشور برای تطهیر چهره منافقین اعلام کرد: این تلاش‌ها تا جایی پیش رفت که رهبر معظم انقلاب تذکر جدی دادند که جای شهید و جلاد نباید عوض نشود.

 

صدیق عربانی با بیان اینکه مردم خباثت‌های منافقین و همدستی آنان با صدام را فراموش نمی‌کنند، گفت: منافقین داعشیهای دهه 60 بودند که اکنون آواره کشورهای غربی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد 1358 گفت: مدیران برنامه ریزی کنند افراد تحت امرشان در نماز جمعه شرکت کنند.

 

امام جمعه موقت رشت،نماز جمعه را خار چشم منافقان و دشمنان اسلام خواند و اعلام کرد: طبق احادیث اسلامی حضور در نماز جمعه آتش جهنم را بر انسان حرام می‌کند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها) گفت: تنها خداوند می‌داند وجود این بانوی بزرگ چه برکاتی برای کشور دارد.

 

صدیق عربانی، اکرام بزرگان دین اسلام را از ویژگی‌های مردم ایران دانست و افزود: وجود بقاع متبرکه در گیلان از افتخارات استان و بیانگر محبت مردم این خطه به اهل بیت علیه السلام است.

 

وی در خطبه نخست با اشاره به مسئله امامت در اسلام گفت: در آموزه‌های اسلامی حکومت از آن خداست و از جانب خداوند به پیامبر و امام اختیار حکومت داده می‌شود.

 

امام را مردم تعیین نمی‌کنند

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امام را مردم تعیین نمی‌کنند اظهار کرد: کسی که از شناخت خود عاجز است چطور می‌تواند کسی را انتخاب کند که نماینده خداوند و مجری احکام الهی باشد.

 

وی یادآور شد: امام همان پیغمبر است با این تفاوت که به امام وحی نمی‌شود و همانطور که مردم پیامبر را انتخاب نمی‌کنند نمیتوانند امام را انتخاب کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به سیره امام صادق (علیه السلام) اشاره و اظهار کرد: ایشان 34سال امامت نمود و در این مدت توانست حقایق بسیاری از دین اسلام را برای مردم تبیین کند.

 

وی جهاد علمی را از ابعاد مهم زندگی امام صادق (علیه السلام )برشمرد و گفت: تنها یکی از شاگردان ایرانی ایشان به نام جابر بن حیان آنچنان آثار ارزشمندی دارد که به عنوان پدر علم شیمی شناخته می‌شود.

 

امام جمعه موقت رشت اذعان کرد: دوران امام صادق (علیه السلام) مصادف با ترجمه آثار غیر اسلامی و رسوخ اندیشه‌های انحرافی در جامعه اسلامی بود.

 

صدیق عربانی خاطرنشان ساخت: امام صادق (علیه السلام) با برگزاری مناظرات علمی و تربیت شاگردان برجسته نقش مهمی در دفاع از مرزهای اعتقادی اسلام و شیعه داشت.

کد خبر 643211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha