پیام امام جمعه یزد به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز « دختر»

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز « دختر» پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز « دختر» پیام تبریک صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

 

زاد روز خجسته میلاد با سعادت دخت بزرگوار حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) و خواهر گرانقدر حضرت ثامن ضامن امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه(سلام الله علیها) بر همه شیفتگان آل الله و شیعیان مبارک باد.

 

حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در عبادت و زهد و تقوی سرآمد زمان خود بود و به القاب شریف حمیده و رشیده و نقیه ملقب گشت و در هوش و زکاوت و پرهیزگاری و عبادت تالی تلو معصومین (علیهم السلام) بشمار می رود.

 

این بانوی بزرگوار اگر عمر کوتاهش اجازه می داد بدون شک همچون زینب کبری اشاعه دهنده علوم و مناقب اهل بیت (علیهم السلام) در مناطقی از مرکز ایران بود.

 

در مقام رفیعه آن حضرت همین بس که امام جواد (علیه السلام ) فرمودند: اگر کسی عمه ام را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

زیارت مرقد شریف آن حضرت در قم علاوه بر فضائل بی شماری که در بردارد، به انسان اعتماد به نفس و حالت تقرب به خداوند می بخشد و بهجت روحی برای آدمی فراهم می آورد.

 

به همین مناسبت یعنی میلاد با سعادت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را روز دختر هم نامیده اند و این یعنی، دختران ما در همه احوالات خود، مخصوصا حجاب؛ موکدا عرض می کنم خود را از چشم نامحرمان و بیگانگان فرو پوشانند، باید این بانوی کریمه را الگو و سرمشق خود قرار دهند، و عزت نفس را به بهای بی ارزش چشم و هم چشمی نفروشند و عفت و کرامتی را که سرمایه اصلی دختران و زنان این سرزمین است به هوای مرده ماهواره ها و فضاهای پلید مجازی بر باد ندهند.

 

خدواند همه زنان و مردان ما را در کنف حمایت خود از این بلیات فرهنگ مصون بدارد.

 

کد خبر 644142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha