انتقاد نماینده ولی فقیه در استان یزد از سنگ‌اندازی در ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی یزد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از برخی سنگ‌ اندازی ها در راه ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی یزد، گفت: بهره‌ مندی یزد از یک مجتمع بزرگ فرهنگی خلاف است؟!

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه یزد، آیت ‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز گذشته (۴ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاهی الهی است، گفت: خداوند متعال سه نوع اجتماع را در اسلام به ما دستور داده که یک نوع اجتماعات هر روزه، یک نوع هر هفته و یک نوع هم سالانه است.

 

وی با بیان اینکه برخی از این اجتماعات واجب و برخی مستحب است، خاطرنشان کرد: اجتماعات هر روزه که خداوند از ما خواسته داشته باشیم و آن را مستحب قرار داده، نمازهای جماعت روزانه است و تاکید شده که بهتر است نمازهای یومیه به صورت جماعت خوانده شود.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اسلام یک جامعه متفرق، قلب‌ های کینه‌ دار و زبان‌ های بی‌ بند و بار را نسبت به همدیگر نمی ‌پسندد و می‌خواهد که همه دورهم باشند و نسبت به یکدیگر با زبان تکریم صحبت کنند و دل ‌های مالامال از محبت یکدیگر داشته باشند.

 

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: نمازهای جمعه اجتماعات هفتگی است که در طول هفته یک روز واجب شده که مسلمانان در کنار یکدیگر نماز بخوانند و دعا کنند و اگر در طول هفته از هم جدا بودند، در این زمان در کنار یکدیگر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد تمام این اجتماعات را برای رشد انسان دانست و خاطرنشان کرد: اجتماع سالانه‌ ای که خداوند برای مسلمانان قرار داده هم اجتماع حج است که در طول سال یک مرتبه انجام می ‌شود.

 

وی با اشاره به وجوب نماز جمعه، گفت: باید به همه مردم توصیه کرد که این فضیلت بزرگ را از دست ندهند و در نمازهای جمعه شرکت کنند چرا که روایت‌ های بسیاری در ارتباط با نمازهای جمعه بیان شده که از جمله این روایت ‌ها این است که ملائکه برای شخصی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند از شروع حرکت تا بازگشت برای وی استغفار می ‌کنند.

 

امام جمعه یزد گفت: در انقلاب اسلامی ایران هم به حمدالله با دستور امام خمینی(ره) نخستین نماز جمعه توسط آیت‌ الله طالقانی اقامه شد و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، این فریضه تاثیر بسیار زیادی در روشنگری و بصیرت مردم داشته است.

 

ناصری یزدی به تبلیغات گسترده دشمنان علیه دین اسلام و انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد: نمازهای جمعه یک حرکت بسیار خوب و معنوی است و سبب ناکام ماندن تبلیغات ضد دین دشمنان می ‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه تمام دنیا جمعه‌ ها به نمازهای جمعه به ویژه در ایران توجه دارند، گفت: نمازهای جمعه‌ای که در ایران اقامه می‌شود متفاوت است نمازهای جمعه دیگر کشورها از جمله عربستان است.

 

وی افزود: در کشورهایی از جمله عربستان نمازهای جمعه حالت واقعی و آگاه‌ سازی و بصیرت ‌گرانه ندارد ولی در ایران نمازهای جمعه به صورت درست خود اقامه می‌شود و در طول اقامه نماز جمعه به مردم روشنگری داده می‌شود.

 

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از برگزاری نمازهای جمعه پرشور در ایران ناراحت و خشمگین می‌ شوند، بیان کرد: در آیه قرآن داریم که اگر خوبی به شما برسد دشمنانتان ناراحت می‌شوند و اگر خدای ناکرده بدی‌ هایی شامل حال شما شود، آنها سریعا خوشحال می ‌شوند.

 

ناصری یزدی حضور در نماز جمعه را از اهمیت بسیار بالایی دانست و گفت: افراد مختلف نباید نسبت به نماز جمعه حساسیت‌های حزبی و گروهی داشته باشند و نگویند من فلان امام جمعه را دوست ندارم یا به فلان دلیل در نماز جمعه شرکت نمی ‌کنم بلکه باید برای ادای این فریضه واجب در نماز جمعه شرکت پرشوری داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه وجوب نماز جمعه برای مسافران برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: با این وجود توصیه می‌شود که مسافران هم در نمازهای جمعه شرکت کرده و از برکات این آیین بهره‌مند شوند.

 

وی برخی از افرادی که نمی‌خواهند در یزد تحولی ایجاد شود و به دلیل تنگ نظری ‌هایی که وجود دارد، با چه نیت و قصدی که دارند مشخص نیست ولی در برابر ایجاد یک مجتمع بزرگ فرهنگی در استان یزد مانع ‌تراشی می ‌کنند.

 

امام جمعه یزد با بیان اینکه ایجاد مراکز و مجتمع‌ های بزرگ فرهنگی در طول تاریخ در استان‌ های مخلتف از جمله استان یزد وجود داشته، خاطرنشان کرد: مسئولان همه استان‌ ها نسبت به ایجاد چنین مراکزی ولع دارند تا شرایط برای اجتماع‌ های دینی به ویژه نمازهای جمعه فراهم شود.

کد خبر 644666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha