خبرنگاران اعتماد به نفس و خود باوری را در جامعه گسترش دهند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد در نشست با خبرنگاران استان یزد گفت: خبرنگاران اعتماد به نفس و خود باوری را در در جهت تفکر و تعقل در جامعه گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد روز گذشته (19 مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: خبرنگاران مسئولیت هدایتگرانه و بیدار کننده در جامعه دارند و به نوعی رابط بین مردم و مسئولان هستند و مشکلات موجود در جامعه را پیگیری می کنند.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مساله مطبوعات و رسانه یک پل ارتباطی بین جامعه، عقل، فکر و روحیه مردم است زیرا می تواند به عنوان یک خبرنگار صحبت هایی کند و حرف هایی بزند که عقل و فکر افراد را متحول کند و ایده افراد و جامعه را متحول کند.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: اینکه خداوند به قلم قسم می خورد بدین معنی است که قلم چیز مهم است و پس از آن نیز به « یسطرون» قسم می خورد که نشان از اهمیت قلم و نوشتن است.

 

وی ادامه داد: افراد جامعه همه عقل مستقل هستند اما عقل همه منفصل و تحلیلگر نیست و ممکن است که تحت تاثیر هرچه می شنوند قرار گیرد.

 

امام جمعه یزد گفت: افراد جامعه همه عقل تحلیلی و تفکر تحلیلی ندارند و یکی از کارهایی که ما باید در جامعه انجام دهیم  عقل فعال جامعه را زنده کنیم و عقل و حاکمیت فکر در جامعه را احیا کنیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: طلبه ها و خبرنگاران به عنوان افرادی هستند که می توانند عقل جامعه را فعال کنند و با فکر و درایت جامعه را به سمت تعالی سوق دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم سلامت در جامعه داشته باشیم و تحت تاثیر بیگانگان نباشیم باید عقل و فکر جامعه را مورد توجه قرار داده و آن را در جامعه زنده کنیم.

 

امام جمعه یزد افزود: روحانیون، اساتید، معلمان والدین و خبرنگاران هرکدام سهم ویژه ای در عقل و تفکر و حقیقت یابی مردم در جامعه دارند.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: فضای حقیقی را باید دنبال بگردیم و از آن استفاده کنیم که این فضا را روحانیون و خبرنگاران ایجاد می کنند.

 

وی افزود: دشمنان روی روان ما کار کرده اند و یکی از انها که هنوز آثار آن وجود دارد عدم وجود اعتماد به نفس و باور در جامعه است و هنوز همه ما زمانی که با مانعی رو برو می شویم به سراغ دیگران می رویم و به نحوی به دنبال تفکر نیستیم.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر در جامعه مساله خودباوری و اینکه خداوند همه چیز را به ما داده است، را زنده کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: الان ما در اقتصاد مقاومتی هنوز مانده ایم که باید دلیل آن را بررسی کنیم .

 

وی ادامه داد: هنوز روحیه میتوانیم و توانمندی در بسیاری از مدیران ما ایجاد نشده است و به علمیت جوانان ما اعتماد نکرده اند که خبرنگاران میتوانند در این زمینه گام بردارند.

 

امام جمعه یزد گفت: اگر بی دینی و بی هویتی به نفع جامعه ما نیست چرا آن ها را به مردم بیان نمی کنیم و نشان نمی دهیم؟

 

آیت الله ناصری بیان کرد: اگر در جامعه همه برای رشد و تکامل و پیشرفت جامعه تلاش کنیم و از استعدادها استفاده کنیم به راحتی میتوانیم دنیا را هدایت کنیم زیرا دنیا امروز دچار سردرگمی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از خبرنگاران درخواست داریم که پیشنهاداتی که ما در مواقع مختلف ارائه می کنیم را به جامعه ارائه کنید.

کد خبر 647987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha