تحصیل علوم دینی یکی از نیازهای ضروری امروز در جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حضور علما در جامعه و ترویج علوم دینی گفت: تحصیل علوم دینی یکی از نیازهای ضروری امروز در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد امروز (2 شهریور) در مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه یزد گفت: امروز حضور علمای دینی و مبلغان و راهنما به نوعی بیش از پیش نیاز جامعه است.

 

وی افزود: استان یزد در زمینه ترویج علوم دینی قدمت بسیار زیادی دارد و حتی در روستاهای استان یزد از طلاب علوم دینی بهره مند بوده است.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: افرادی همچون حاج شیخ غلامرضا فقیه یه عنوان نعمت هایی برای استان یزد بوده که در طول سال خود اقدام به ترویج علوم دینی کرده اند.

 

آیت الله ناصری ادامه داد: امروزه متاسفانه در برخی از استان ها توجه به علوم دینی رو به کاهش است و استان یزد نیز این امر پایین آمده است که باید برای آن توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی گفت: مردم ما به علما و روحانیان توجه ویژه ای دارند که اگر این افردا به صورت خالصانه و با تقوا در کنار مردم قرار گیرند به خوبی مردم دور ان ها جمع می شوند و از رهنمودهای آنها استفاده می کنند.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمنان اسلام برای ضربه به چهره اسلام و به خصوص تشیع برنامه های بسیاری را دارند که وهابیت نیز از جمله آنها است که ما باید در این زمینه معارف اهل بیت ( علیهم السلام) را ترویج دهیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: اهمیت تحصیل علوم دینی در عصر امروز بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشیم که این درس خواندن به همراه تهذیب نفس باشد تا بتوانیم به عنوان یک عالم برجسته به جهان کمک کنیم و سبب ترویج اسلام ناب و تشیع در جهان باشیم.

 

کد خبر 651078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha