واقعه غدیر، ایجاد جامعه ای سالم بر اساس حکومت اسلامی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر گفت: واقعه غدیر، ایجاد جامعه ای سالم بر اساس حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد امروز ( 17 شهریور) در خطبه های نماز جمعه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر گفت: امروز عید غدیر به عنوان بزرگترین عید شیعیان جهان باید برای جهانیان تبیین شود زیرا بر اساس دستور خداوند متعال توسط پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) به منظور رسیدن به جامعه ای سالم و بر اساس حکومت الهی صورت گرفته است.

 

وی افزود: بر اساس دستور خداوند متعال غدیر به منظور ترویج احکام اسلامی و ارزش های الهی انجام شد و پس از آن نیز تا به امروز باید این امر تحقق پیدا کند.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: حجت الهی به منظور ارتباط خداوند متعال و بندگانش بر روی زمین صورت گرفته است که غدیر به این منظور است و سفارش خداوند بر روی زمین نیز بر همین اساس است.

 

آیت الله ناصری در بخش دیگری از خطبه ها خاطرنشان کرد: امروز برای پیشرفت جامعه اسلامی باید بر اساس دستورات الهی و احکام الهی در قران کریم و زندگانی اهل بیت ( علیهم السلام) عمل کنیم.

 

وی گفت: ما در این هفته روزهایی مانند سینما را داریم که نشان از اهمیت فرهنگ و فرهنگ سازی در جامعه دارد و باید توجه داشته باشیم که فیلم های با رزش و دارای مفاهیم اسلامی و انقلابی و آموزنده به خوبی میتواند ارزش های ناب اسلامی را در جامعه ترویج دهد.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: وجود یک حکومت اسلامی و کارآمد برای اجرای این دستورات الهی و جاری شدن احکام خداوند امری ضروری است و کسی باید حاکمیت جامعه اسلامی را در دست بگیرد که بتواند جامعه را با توجه به احکام الهی پیش ببرد و با اجرای دستورات و فرمانی خداوند متعال شرایط سعادت مردم را ایجاد کند.

 

آیت الله ناصری یزدی همچنین با اشاره به سالروز 17 شهریور و کشتار مردم گفت: این روز به عنوان نمادی از مقاومت مردان و زنان در مقابل ظلم و استکبار است که باید برای جوانان امروز نیز بازگو شود.

 

وی در ادامه با اشاره به کشتار مردم مسلمان میانمار بیان کرد: امروز جوامع بشری و به خصوص مسلمانان جهان باید یکصدا در مقابل این ظلم عظیم ایستادگی کنند و از کشتار مردم مسلمان بی گناه در میانمار جلوگیری کنند.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: کشورهای اسلامی باید با تشکیلات و مسلمانان برای جلوگیری از این کشتار متحد شوند.

 

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه نیز مردم دارالعباده یزد کشتار مردم مسلمان و بی گناه میانمار را محکوم کردند.

 

کد خبر 654469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha