موزه « معرفی علمای یزد» در استان یزد ایجاد شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت معرفی علمای استان یزد به جامعه گفت: به منظور معرفی علمای استان یزد بایستی موزه « معرفی علمای یزد» ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد امروز (5 شهریور در دیدار با اعضای دبیرخانه کنگره ملی « ملاعبدالله بهابادی» گفت: استان یزد دارای علمای بسیار بزرگ و شایسته ای بوده که امروز باید بیش از پیش در زمینه معرفی آنها به مردم تلاش کنیم.

 

وی افزود: ما باید برای این علمای بزرگ، موزه ای از آثار و تصاویر ومکتوب ها ایجاد کنیم تا هرچه که میتوانیم آثار آنها را جمع آوری و ارائه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در زمینه معرفی علمای شیعه و معرفی تالیف ها و آثار علمای شیعه گام برنداشته ایم در حالی که نویسندگان منابع اعل سنت را به عنوان منبع معرفی می کنند.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: امروز مسئله مهم معرفی عالمان بزرگ به نسل جوان است که برگزاری کنگره ها و معرفی آثار به خوبی میتواند ما را در این راه کمک کند.

 

وی بیان کرد: باید از هنر به خوبی در زمینه معرفی این بزرگان استفاده شود و زندگانی و شرح حال آنها به صورت جوان پسند از طریق داستان های کوتاه و کتاب های کوچک معرفی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در ار تباط با این کنگره ‌ها باید به آن توجه شود این است که نتیجه آن تنها به کتاب ‌ها ختم نشود و در خانه‌ ها و بین اعضای خانواده هم بتوانیم تاثیرات این کنگره‌ ها را مشاهده کنیم.

کد خبر 651690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha