برگزاری نخستین جشنواره ملی « فیلم کوتاه امید» به میزبانی شهر جهانی یزد

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر کشور گفت: نخستین جشنواره ملی « فیلم کوتاه امید» پنجم دیماه ۹۶ به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از یزد، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز (15 مرداد) در نشست خبری جشنواره ملی « فیلم کوتاه امید» در استان یزد گفت:کشور جمهوری اسلامی ایران کشوری پرحادثه است که در دنیا مقام دهم و در آسیا مقام چهارم را دارد و حدود 34 حادثه را محتمل را از جمله زلزله و طوفان و ساعقه و خشکسالی و سرمازدگی را در خود دارد.

 

وی افزود:ارتقای آمادگی سطح آحاد جامعه برای ما بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه در بحث مسئولان تحت عنوان دوره های آموزشی این کار انجام شده است و در مراحل چهار گانه مدیریت بحران آگاهی بخشی به مردم نیز برای ما دارای اهمیت است.

 

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز دنیا به به کارگیری خرد و اندیشه و علم توانسته خود را ایمن کند و تا جایی که ممکن است در مقابل حوادث بزرگ حتی یک جانباخته را گزارش نمی کند.

 

نجار تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری  اداره کل مدیریت بحران استان یزد نخستین جشنواره ملی « فیلم کوتاه امید»  را با محوریت موضوع های  حوادث، آگاهی از مخاطرات، ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید، ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی، مدیریت بحران و رفتار انسان ها در بحران برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: اهداف این جشنواره شامل معرفی آثار برتر فیلم کوتاه در عرصه ملی با موضوع جشنواره و تقذیر از پدیدآورگان این آثار، اهمیت دادن به نقش کلیدی رسانه های تصویری به خصوص سینما و تلویزیون، تشویق و ترغیب هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون برای مشارکت در موضوعات مرتبط و ارتقای فرهنگ و دانش عمومی در موضوع مدیریت بحران است.

 

معاون وزیر کشور گفت: بخش اصلی این جشنواره در راستای اهداف و یکی از موضوعات مرتبط با جشنواره در قالب داستانی و مستند با حداکثر زمان 30 دقیقه  است و بخش ویژه نیز در قالب آیتم ها و مستندهای گزارشی کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک است.

 

نجار بیان کرد: اعلان فراخوان این جشنواره از امروز 15 مرداد و آخرین مهلت ارسال آثار نیز اول آذرماه جاری است و جشنواره نیز در روزهای سوم و چهارم دیماه برگزار می شود.

 

وی گفت: اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سالروز زمین لرزه بم در سال 82 در روز 5 دیماه جاری برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 647009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha