تربیت متخصص در زمینه آسیب های اجتماعی مهمترین تاکید دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی تفت

خبرگزاری شبستان: سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت با اشاره به فارغ التحصیلی بیش از ۲ هزار نفر در این دانشگاه گفت: تربیت متخصص در زمینه آسیب های اجتماعی مهمترین تاکید دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی تفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن صباغی نژاد، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت امروز (22 مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امروز اگرچه دسترسی به اخبار آسانتر شده است اما خبرنگاران به ما توانایی تشخیص اخبار صحیح از نادرست می دهند و به نوعی با گسترش دسترسی به اخبار وظیفه خبرنگاران نیز بیشتر می شود.

 

وی افزود: در دوره حاضر که به نوعی آسیب های ناشی از خبرهای نادرست می تواند فجایعی را رقم بزند و بسیاری از اتفاقات را رقم زده است، ما باید به خبرنگاران و خبرنگاری اهمیت ویژه ای قائل شویم و در این زمینه نیز تخصص های لازم را در جامعه پرورش دهیم.

 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت تصریح کرد: این مرکز تنها مرکز آموزش علمی کاربردی است که در حوزه علوم اجتماعی و رفاه اجتماعی فعالیت می کند و مورد تایید تیم های بازرسی دانشگاه های مادر قرار گرفته است.

 

صباغی نژاد تصریح کرد: ما در حال حاضر 450 دانشجو داریم که از بدو تاسیس ۲ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف فارغ التحصیل شده اند.

 

وی ادامه داد: رشته های علوم اجتماعی و آسیب شناسی به نحوی رشته های مورد تاکید در این دانشگاه است که امیدواریم بتوانیم در زمینه آسیب های اجتماعی گام برداریم.

 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت گفت: متاسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات و معضلاتی هستیم که بایستی به جدیت در آن ورود کرد و با استفاده از نظرات کارشناسان و اساتید در این زمینه مشکلات را کاهش داد.

 

صباغی نژاد تصریح کرد: فعالیت اصلی ما در این مرکز تربیت متخصصین در زمینه های اجتماعی است  و در اکثر رشته های ما به نحوی پذیرفته شدگان ما از افرادی است که پیش از آن تجربه کاری نیز داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در کنار آموزش نیز ما دوره های آموزشی مهارتهای زندگی نیز داریم و تاکنون این دوره ها نیز در شهرستان به صورت رایگان همراه با دعوت بوده است.

 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت گفت: میزان ساعت کارورزی کاردانی و کارشناسی دانشگاه بیش از ۲ تا سه برابر دانشگاه های دیگر است که این نشان از اهمیت مهارت و تجربه در دانشگاه های علمی کاربردی است.

 

صباغی نژاد بیان کرد: تنها مرکزی هستیم که در مقطع کارشناسی ارشد مجوز جذب دانشجو داشتیم و مدیر گروه ما نیز از دانشگاه یزد است .

 

وی افزود: بیش از 10 کار پژوهشی در حوزه اعتیاد و آسیب های خاص در دانشگاه انجام شده است که بخشی از آن کاربردی شده است .

 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت بیان کرد: باتوجه به این که زیر نظر سازمان بهزیستی هستیم ولی فعالیت های کاربردی داشته ایم ولی در این راستا معتقدیم که باید تعامل بیشتری با دانشگاه های دیگر و مراکز دیگر داشته باشیم.

 

صباغی نژاد خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه های آسیب های اجتماعی وارد نشویم فرزندان ما نیز وارد در این مباحث می شود و خود را درگیر آن می بینند.

 

کد خبر 648412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha