عزاداری محرم فرصتی برای نشر درس های مکتب امام حسین(ع) است

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: عزاداری های محرم و صفر فرصتی برای نشر درس های مکتب امام حسین(ع) و قیام کربلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهارداشت: ماه محرم و صفر فرصت های خوبی برای نشر و گسترش معارف اسلامی است و نباید از این فرصت طلایی غفلت کرد.

وی افزود: ورود خرافه گویی در مراسم های عزاداری آسیبی برای این مناسبت بزرگ است و مایه تحریف در اصل عزاداری و بیان قیام کربلا خواهد بود که باید روضه خوانی ها و عزاداری ها با اصالت قبلی خود انجام شود و از واقعیت ها دور نشویم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه مراسم های عزاداری محرم را باید فرصتی برای نشر معارف اسلامی بدانیم، تصریح کرد: مراسم های عزاداری محرم و صفر فرصتی برای نشر درس های مکتب امام حسین(ع) و قیام کربلا است و نباید با ورود خرافات مانع از گسترش این مفاهیم شد.

وی ادامه داد: پیش از تحریک احساسات و گریه برای امام حسین(ع) نیازمند شناخت واقعی از هدف قیام و ابعاد این واقعه هستیم و باید به سمت شناخت واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه بصیرت و آگاهی نیاز مردم جامعه است، خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) در قیام امام حسین(ع) درس بصیرت به مردم جهان داد و این یکی از ابعاد قیام امام حسین(ع) این بصیرت است.

وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم میانمار خاطرنشان کرد: کشتار مردم مسلمان میانمار و اعلام افتخار و عزت نسبت به این موضوع یکی از ابعاد بی بصیرتی است که آن ها این رفتار ضد اسلامی و ضد بشری خود را عزت می خوانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری هدف دشمن را نابودی اسلام و مسلمانان خواند یادآورشد: دشمنان به دنبال حذف اسلام برای رسیدن به اهداف خود هستند که باید در این مسیر دقت داشته باشیم که واقعیت ها را معرفی کنیم و فرصت را از دشمنان بگیریم.

کد خبر 655715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha