اعتماد به آمریکا پیشرفت و استقلال کشور را به مخاطره می اندازد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قزوین گفت: اگر به خداوند متعال و قرآن اعتقاد داریم باید بدانیم این جرات اعتماد به آمریکا غلط و خطر است و مملکت، علم، دانش و استقلال و پیشرفت ما را به مخاطره می اندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز (24 شهریور) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه ما و جامعه جهانی نظم به خود بگیرد و خانواده ها، آحاد مردم و جامعه جهانی امنیت و آرامش یابد، جز اینکه به تقوای الهی روی آوریم راهی نداریم و اینکه ولایت کسانی که امام اهل تقوا هستند را بپذیریم.

 

وی ادامه داد: آینده جهان را ولایت متقین ساماندهی می کند و زمانی جهان روی صلح، امنیت و آسایش را به خود می گیرد که پیرو کتاب خدا و ائمه باشد و خواسته های خداوند متعال و بایدها و نبایدهای الهی در جامعه حاکمیت یابد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به کشتار بی رحمانه هزاران نفر از مسلمانان میانمار افزود: هفته گذشته به همت نمازگزاران در سراسر کشور از جمله استان راهپیمایی در محکوم کردن این اقدامات بی رحمانه برگزار شد که برای جهانیان پیام داشت، هزاران نفر از مردم بی گناه را کشته اند و بسیاری را سوزانده اند و خانه هایشان را خراب کرده اند و اینها را سرگردان و بی خانمان کردند و این در حالی است که مجامع جهانی این موضوع را فقط تماشا می کنند.

 

وی عنوان کرد: این مجامع جهانی همان ها هستند که وقتی فتنه گری را به خاطر جلوگیری از فتنه محدودش می کنند فریادشان بلند می شود که شما حقوق بشر را رعایت نمی کنید؛ آیا این هزاران نفری که در مقابل چشمان شما بلکه با چراغ سبز شما قتل عام می شوند اینها بشر نیستند.

 

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: این مجامع جهانی به دروغ ادعا می کنند مدافع حقوق حیوانات هستند ولی حیوانات، گیاهان و انسان ها از دست اینها در امان نیستند و امنیت جهانی به خاطر اینها در مخاطره است و آسایش مردم در همه عالم به خطر افتاده است.

 

وی توضیح داد: حال همین اینها در خصوص مردمی بی گناه میانمار سکوت کرده اند البته نه تنها ساکت نیستند بلکه آن رژیم خونخوار را مسلح می کنند و به آن کسی است که عامل این کشتارها است جایزه صلح نوبل داده اند یعنی صلح، امنیت و آرامش را به مسخره گرفته اند و حال در چنین شرایطی ما به ولایت امیرالمومنین و اولاد ایشان محتاج هستیم و جامعه جهانی به ولایتی که خداوند متعال تعریف کرده نیاز دارد تا جهان رنگ آسایش و آرامش را به خود بگیرد.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: البته ما نباید از آنها گلایه کنیم زیرا آنها همینگونه هستند و در واقع گرگ کارش درندگی است گلایه ما از کسانی است که در همین کشور خودمان کشتار میانمار را به روی خود نمی آورند و برخی سایت ها این موضوع را مورد توجه قرار نمی دهند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار دهیم نقشه یهودی و صهیونیستی در اجرای همه پرسی در کردستان عراق است، کردستان عراق شش استان دارد نظیر استان کرکوک، دیاله و غیره و 74 هزار کیلومتر مربع مساحت این منطقه است، 6 میلیون نفر از جمعیت 37 میلیونی عراق در این منطقه ساکن هستند و دارای ذخایر زیرزمینی و آبی قابل اهمیت است.

 

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: صهیونیست ها امیدوار هستند این منطقه از عراق جدا شود و یهودی ها را به این قسمت هدایت کنند و یک جای پایی شبیه سرزمین های اشغالی برای خود ایجاد و برای مسلمانان، عراق، ایران و ترکیه ایجاد زحمت و مزاحمت کنند بنابراین باید مراقب باشیم و دولتمردان باید بکوشند این اتفاق نیفتد.

 

وی با اشاره به سالگرد کشتار بی رحمانه صبرا و شتیلا گفت: این تنها کشتار بی رحمانه صیهونیست ها نبوده است فراوان از اینگونه اقدامات داشته اند که شاید بسیاری فراموش کردند ولی مسلمانان با غیرت تا انتقام خون این مظلومان را از این یهودی های غاصب نگیرند آرام نخواهند نشست و مسلمانان این جنایات را فراموش نخواهند کرد.

 

امام جمعه قزوین در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: قرار بود با امضا برجام تحریم ها باقی نماند ولی ما چقدر هزینه پرداخت کردیم و از نظر علم و تکنولوژی هسته ای عقب ماندیم و خسارت اقتصادی کشیدیم ولی بار دیگر که نگاه کنیم آیا در برجام همین اتفاق افتاد و آیا از آمریکایی ها گرگ صفت و هم پیمانان اروپایی مانند آنها می توان چنین انتظاری داشت.

 

وی اعلام کرد: برجام مانند اسلحه آماده شلیک دست آمریکا است که بدلی این اسلحه را در دست ما داده اند و هر روز ما را با این اسلحه واقعی تهدید می کنند و تحریم ها هم محکم تر شده و تعداد آنها دارد افزایش می یابد بنابراین باید به تقوا روی آوریم که وسیله نجات است و بیاییم قرآنی و اهل بیتی باشیم و در آینه قرآن مستکبران، آمریکا و هم پیمانانش را دیده و به جای اعتماد به آمریکا، به قرآن اعتماد کنیم.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطر نشان کرد: قرآن کریم به ما می فرماید اینها تا شما را به زانو درنیاورند دست بردار نیستند و آرزو دارند شما را خسته و فرسوده ببینند و کینه، بغض، عداوت و دشمنی از دهان شان می ریزد و آنچه در سینه هایشان مخفی نگاه داشتند بیش از آنچه است شما می شنوید و می بینید و این گوشه ای از سخنان قران را جع به مستکبران، آمریکا و اروپای هم پیمان با آمریکا است و حال با توجه به این آیه آیا ما باید برویم به اینها اعتماد کنیم.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر به خداوند متعال و قرآن اعتقاد داریم باید بدانیم این جرات (اعتماد به آمریکا) غلط و خطر است و مملکت، علم، دانش و استقلال و پیشرفت ما را به مخاطره می اندازد بنابراین مطامع شخصی و منافع حزبی و گروهی دنیا طلبانه نباید مصالح ملی و مبانی دینی ما را تحت الشعاع قرار دهد و تقوای سیاسی می تواند ما را نجات دهد و حفظ کند.

 

وی یادآور شد: البته ما به خداوند سبحان امیدوار هستیم و می دانیم اسلام ناب ولایی راه خود را می رود و شجره طیبه ای است که هر روز بالنده تر توسعه می یابد و بساط ظلم و ظالم را برمی چیند و استمرار و بقای انقلاب ما با پیوند با عاشورا، غدیر و انتظار ظهور تضمین شده است.

 

کد خبر 655722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha