تدبر و تفکر عمیق، لازمه احیاء امر به معروف و نهی از منکر/ نباید از احیاء این فریضتین برداشت سطحی شود

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، تدبر و تفکر عمیق در این حوزه را لازمه احیاء این دو فریضه دینی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار سید حسن مرتضوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی عصر امروز شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع هفته نخست ماه محرم به این نام مزین شده و برنامه های خاصی در این هفته اجرایی می شود که امسال این هفته با مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس مقارن شده است.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، بزرگترین معروف انقلاب اسلامی به شمار می رود، افزود: امسال تلاش کرده ایم برنامه های مناسبتی در راستای تبیین بیش از پیش این معروف اجرایی شود.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، تدبر و تفکر عمیق در این حوزه را لازمه احیاء این دو فریضه دینی دانست و افزود: نباید از این موضوع مهم برداشت سحطی شود بلکه باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی به معرفی معروفات و منکرات پرداخت.

 

وی با تأکید بر اینکه ابتدا باید واجبات را به عنوان معروف و محرمات را به عنوان یک منکر تبیین کنیم، افزود: زمانی که مردم از معروفات و منکرات شناخت کامل به دست آوردند آنگاه باید آنان را به سمت معروفات سوق داده و از منکرات دور کنیم.

 

سردار مرتضوی در ادامه با بیان اینکه برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در قالب روز شمار تهیه شده است، شعار امسال این هفته را «نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی» اعلام کرد و افزود: روز اول محرم که مصادف با سی و یکم شهریور است با نام «وحدت کلمه، دفاع مقدس، امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده که برنامه هایی همچون برگزاری تجمع سراسری، بزرگداشت شهدای امر به معروف و دفاع مقدس با تأکید بر نقش مساجد و تشکل های مذهبی برگزار می شود.

 

وی شعار روز دوم هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را که مصادف با اول مهر است «فرهنگ ایرانی اسلامی، دانش آموزان و امر به معروف و نهی از منکر» اعلام کرد و گفت: نواختن زنگ امر به معروف در مدارس و بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش در این روز برنامه ریزی شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، «استقلال فرهنگی، دانشگاهیان و امر به معروف و نهی از منکر» را شعار روز سوم دانست و اظهارداشت: در این روز کرسی های آزاد اندیشی، نشست های علمی حوزوی و دانشگاهی و بزرگداشت شهدای حوزه و دانشگاه اجرایی می شود.

 

وی شعار روز چهارم هفته احیاء را «سلامت محیط اداری، کسب و کار و امر به معروف و نهی از منکر» و برنامه های این روز را جلسات هم اندیشی و تبلیغی، تقویت و سازماندهی یاوران معروف و بزرگداشت شهدای ادارات نام برد.

 

سردار مرتضوی، انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی جهت تعالی معنوی خانواده و بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده را برنامه های روز پنجم هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و گفت: این روز به نام «تحکیم و تعالی نهاد خانواده، آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده است.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی با بیان اینکه روز ششم به نام «حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده و گردهمایی طلایه داران اصناف و بزرگداشت شهدای اصناف برگزار می شود، بیان کرد: گردهمایی طلایه داران و اطلاع رسانی و تبیین قانون و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و غبارروبی مزار شهدا نیز در روز آخر این هفته اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه به طور کلی پنج هزار برنامه در سطح استان به این مناسبت اجرایی می شود، افزود: تا به امروز 34 شیوه امر به معروف و نهی از منکر را که مستند به آموزه های قرآنی است را احصاء کرده ایم، تصریح کرد: امیدواریم این شیوه ها به عنوان مطالبه عمومی مطرح و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود.

 

 

کد خبر 655972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha