نمایشنامه خوانی به نفع کودکان بی سرپرست

خبرگزاری شبستان: محمد علایی کارگردان نمایشنامه خوانی «ما به هم دروغ نمی گیم» از اجرای این نمایشنامه به نفع کودکان بی سرپرست خبر داد.

محمد علایی، درباره ی انگیزه ی نمایشنامه خوانی به نفع کودکان بی سرپرست؛ به خبرنگار تئاتر شبستان، گفت: ما دغدغه ای داشتیم که بتوانیم به بچه های بی سرپرست کمک کنیم و بتوانیم برای پیشرفت و کشف استعدادهای آن ها قدمی برداریم. آشنایی من با بنیاد خیریه ی نیکوکاران شریف موجب شد تا بتوانیم با همکاری آن ها و برگزاری نمایشنامه خوانی، به این کودکان کمکی کرده باشیم.

 

وی اضافه کرد: وقتی از همکاری سالن های تئاتری ناامید شدیم، با ارتباط هایی که ما و همکاران بنیاد داشتند، توانستیم با مدیریت پردیس سینمایی ملت رایزنی کنیم و برای نمایشنامه خوانیِ ما به هم دروغ نمی گیم، مهمان آن ها باشیم.

 

علایی درباره ی انتخاب بازیگران توضیح داد: دو شاخصه برای انتخاب بازیگران داشتیم، یکی اینکه به شخصیت های نمایشنامه نزدیک باشند و دیگر آنکه با توجه به اهمیت بحثِ کمک به کودکان بی سرپرست، می خواستیم از بازیگران چهره بهره ببریم تا به مشارکت عمومی بیشتری برسیم. متاسفانه گزینه هایی که به آن ها پیشنهاد همکاری دادیم، مبالغی را برای دستمزد خود مطرح کردند که با شرایط اجرایی که ما در نظر داشتیم، همخوان نبود. در نهایت با رایزنی یک ماهه توانستیم به گروه بازیگری فعلی برسیم که پذیرفتند بی آنکه توقع دستمزد معمول شان را داشته باشند با ما همکاری کنند.

 

این فعال حوزه ی تئاتر در پاسخ به این سئوال که بلیت فروشی این برنامه چگونه است و درآمد حاصل از این نمایشنامه خوانی صرف چه مواردی خواهد شد، گفت: بلیت فروشی را به صورت همت عالی انجام می دهیم که قرار است مبالغ جمع آوری شده صرفِ هزینه های تحصیل و موارد ضروری زندگی بچه های بی سرپرست شود. در دعوت نامه هایی که برای نیکوکاران می فرستیم، به نکته ای اشاره کرده ایم که کودکیِ خوب هر یک از ما موجب شده تا امروز اینجایی که هستیم باشیم و با کمک به کودکان بی سرپرست می توانیم در شکل گیری آینده ی آن ها نقش داشته باشیم. 

 

وی درباره ی داستان نمایشنامه توضیح داد: ماجرا درباره ی دو زوج جوان است که یکی از این دو، علیرغم شیوه های درمانی مختلف بچه دار نمی شوند. زوج دیگر، به دلیل مخالفت مرد با بچه دار شدن، نتوانسته اند فرزندی به دنیا بیاورند. این در حالی است که زن علاقه ی بسیاری به مادر شدن دارد و برای همین، نقشه ای می کشد تا بتواند همسرش را راضی کند.

 

لیلا برخورداری، السا فیروز آذر، یاسر جعفری، حسین نور علی، سولماز حصاری و فرناز جهانسوز، نقش خوانان این اجراخوانی هستند که روز شنبه، اول مهرماه در نوبت ۱۹ و ۲۰ در سالن شماره ی دو پردیس سینمایی ملت اجرا می شود. گفتنی است، این نمایشنامه خوانی ارائه ای از گروه هنری حس ششم است که با همکاری بیاد خیریه ی نیکوکاران شریف، برگزار می شود.

کد خبر 656065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha