ذاکران و مداحان فضایل و کمالات ائمه معصومین(ع) را بیان کنند

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله ری شهری گفت: ذاکران و مداحان اشعار مستند مبتنی بر وصف فضایل و کمالات ائمه معصومین(ع) استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله محمدمحمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسم دیدار با ذاکران، مداحان و پیرغلامان اهل‌بیت(ع) که در این آستان مقدس برگزار شد، اظهار داشت: هنگامیکه هنر شعر با آهنگ مناسب ترکیب شود در انتقال فرهنگ خوب اثر مثبت دارد.

وی افزود: در اعصار مختلف و زمان حضرت رسول(ص) دشمنان از هنر شعر و شاعری سوء استفاده کردند بر همین اساس خداوند متعال در قرآن کریم به شعر و شاعری منفی و مثبت اشاره دارد.

 آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه در عصر جاهلیت شاعران با اشعار منفی مردم را دچار گمراهی می‌کردند، عنوان کرد: ذاکران و مداحان از اشعار نادرست برخی شاعران که بر مبنای هیجان یا خیال ائمه معصومین(ع) وصف کردند استفاده نکنند بلکه از اشعار مستند مبتنی بر وصف فضایل و کمالات این اولیاء الهی استفاده کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: شاعران و مداحان اهل‌بیت(ع) باید به آنچه در اشعار بیان می‌کنند عمل کنند که مورد مذمت الهی قرار نگیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: در قرآن کریم خداوند شاعرانی را که در مسیر حق و هدایت حرکت کرده و بر علیه دشمنان اسلام و ظالمان شعر سروده‌اند وصف کرده و حمایت می‌کند.

وی افزود: برخی با شمشیر مقابل دشمن مبارزه می‌کنند شعر شاعران و مداحان اهل‌بیت(ع) نیز وسیله مجاهدت آنها است.

آیت‌الله ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: ذاکران و مداحان باید برای خشنودی خداوند در مجالس اهل‌بیت(ع) مداحی و یا مرثیه سرایی کنند و نباید مزد یا مقدار هزینه تعیین کنند.

 

کد خبر 656535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha