اجرای روش های نوین آبیاری در ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

خبرگزاری شبستان: مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان گفت: از زمان شروع اجرای طرح تاکنون بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان به روش های نوین آبیاری مجهز ش ه اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، تقی کمال غریبی، مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان، امروز (29 شهریور) در سی امین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گفت: براساس مطالعات مشاور روش های نوین آبیاری باید در سطح 135 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شود.

 

 

وی افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به این روش ها شده است.

 

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان ادامه داد: طبق برنامه امسال می بایست هفت هزار و 200 هکتار دیگر از این اراضی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شوند که با پیگیری های انجام شده این سطح به 9 هزار و 50 هکتار افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه  عملیات اجرایی این طرح در سطح چهار هزار و 600 هکتار در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال ایجاد سامانه های نوین آبیاری در سطح یکهزار و 600 هکتار از مزارع استان به بهره برداری رسیده است.

 

به گفته کمال غریبی در پایان برنامه ششم توسعه ( افق 1404) 36هزار هکتار از اراضی آبی استان باید به این روش ها و سامانه ها تجهیز شوند.

 

وی درباره زهکشی اراضی شمالی و جنوبی استان، گفت: در شمال استان 4 قرارداد در راستای اجرای طرح زهکشی 280 هزار هکتاری منعقد شده و در جنوب استان نیز اجرای طرح در 10 هزار هکتار پیش بینی شده است.

 

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تعهد زهکشی در شمال استان دو هزار و 500 و در جنوب استان یکهزار و 500 هکتار است، اظهار کرد: مشکلات اجتماعی در جنوب استان زیاد است و کار به کندی پیش می رود. در این مناطق با مشکل کوچک بودن اراضی و بی اعتمادی مردم مواجهیم.

 

وی بیان کرد: عرصه در اختیار کشاورز را در این سال ها نابود شده است. تا در جاهایی مانند محمدآباد کار نکنیم روستاهای دیگر راغب نخواهند شد.

 

کمال غریبی تأکید کرد: اگر می خواهیم جنوب استان و دشت گرگان را نجات دهیم باید از آب باران و سیلاب ها استفاده بهینه کنیم.

 

کد خبر 657107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha