نقش کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی قابل توجه است 

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون بیش از ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای مختلف استان با کمترین امکانات به صورت افتخاری در ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح ساختمان مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در شهرک اندیشه تبریز، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی خود را مسؤول می داند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در حوزه قرآن گفت: هم اکنون بیش از 1200 کانون فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای مختلف استان به صورت خودجوش و با کمترین امکانات به صورت افتخاری در ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارند.
محمدپور با بیان این‌که توسعه و حمایت از مؤسسات قرآنی در اولویت برنامه‌های معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه است، تصریح کرد: هم اکنون 60 مؤسسه قرآنی در استان آذربایجان شرقی برای تربیت علاقه مندان به فعالیت های قرآنی فعالیت دارند، که تمامی این مراکز با حداقل‌ترین بودجه‌های دریافتی بیشترین کارایی را دارند.
وی با بیان این‌که فعالیت های مردمی در حوزه فرهنگ همواره ماندگارتر و اثرگذارتر بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ترین و فعال‌ترین مؤسسات قرآنی استان، مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی است که در طول سه دهه گذشته توفیقات ارزشمندی در این عرصه داشته است.
محمدپور با اشاره به این‌که فعالیت های قرآنی این استان از چند دهه گذشته آغاز و به سرمشقی برای کشور و استان های همجوار تبدیل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه مؤسسات قرآنی فعال در استان توانسته‌اند مسیر صحیح و اصولی برای فعالیت در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشند.

 

کد خبر 657142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha