نخستین یادواره ۲۸۹ زن شهید آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: نخستین یادواره ۲۸۹ زن شهید استان (۴ مهر)در مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و تشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و اظهار داشت: «من انقلابی‌ام» شعار محوری این هفته انتخاب شده است.

وی برگزاری رژه مشترک نیروهای مسلح در 31 شهریور، برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، تجلیل از سربازان نخبه و نمونه، غبارروبی از مزار گلزار شهدا، رونمایی از کتب حوزه دفاع مقدس، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران و همچنین برگزاری شب‌های شعر و خاطره را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.

سردار جعفری با بیان این‌که عملیات والفجر مقدماتی در پارک شمیم پایداری از سوی سپاه بازسازی و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، گفت: نخستین یادواره 289 زن شهید استان آذربایجان‌شرقی نیز (۴ مهر) سالجاری از ساعت 9:30 در مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مردم استان بیش از 10 هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، گفت: به دنبال برگزاری کنگره بزرگ شهدای آذربایجان و مدافعان حرم همزمان با برنامه های تبریز 2018 هستیم.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی دارای 1 هزار و 900 آزاده، 22 هزار و 80 جانباز، 56 هزار رزمنده و 508 شهید جاویدالاثر است، که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بنیاد جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس می باشد، چنانکه پیش از این نیز چندین کتاب و نرم‌افزار چند رسانه‌ای تدوین و توزیع شده است.

سردار جعفری با بیان این‌که دهه فجر امسال مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تبریز افتتاح خواهد شد، افزود: اعتقاد داریم دوران دفاع مقدس همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ یک ثروت ملی برای ملت ایران است، از این رو هر چه در جهت حفظ و نشر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت گام برداریم، به نفع ملت و جامعه است.

کد خبر 656206

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha