۱.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کره جنوبی در تبریز

خبرگزاری شبستان: کره جنوبی در میان ۱۰ کشور نخست از منظر شرکای تجاری جمهوری اسلامی ایران است. این کشور را می توان یکی از اصلی ترین برندگان برجام دانست زیرا توانسته است همکاری ها و قراردادهای تجاری خود را با ایران گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار برای نوسازی و به روز رسانی پالایشگاه تبریز به امضا رساندند. مجموعه پتروشیمی تبریز از جمله پالایشگاه های بزرگ در جمهوری اسلامی است که در قالب طرح های نوسازی زیرساخت های فرسوده وارد فاز عملیاتی می شود.

در حالی که هیاتی از کره شمالی هم برای مراسم تحلیف به تهران آمده اند اما مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بسیار ویژه است. کره جنوبی در کنار چین و ژاپن سه خریدار اصلی انرژی از ایران در آسیا به شمار می ورند و تهران مشتری کالاها و خدمات کره جنوبی است.

نخست وزیر کره جنوبی یکی از اولین مهمان تهران پس از برجام بود که با رهبر و رئیس جمهوری ایران ملاقات های جداگانه ای داشت. در همین حال نباید از نظر دور داشت که روابط سیاسی دو کشور وارد فضای از همکاری مشترک نزدیکی بیشتر شده است و آنطور که برنامه ریزهای نشان می دهد پالایشگاه تبریز ظرف ۳۶ ماه آینده روند نوسازی اش به پایان خواهد رسید.

 

کد خبر 647032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha