پیروزی در دوران دفاع مقدس با وحدت حاصل شد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: پیروزی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس با همدلی همه مردم ایران به دست آمد، امروز هم دشمنان بدانند که مردم همان مردم زمان جنگ هستند و با تمام توان پشتیبان جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز(31 شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح در تبریز، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته یادآور دورانی است که صدام جنگ را به امید پیروزی در یک هفته جنگی سخت علیه ملت ایران آغاز کرد.

وی با بیان این‌که رژیم بعث عراق به امید تصرف خاک ایران با حمایت همه جانبه غرب وارد جنگ نیابتی شد، خاطرنشان کرد: قبل از شروع جنگ صدام در مقابل دوربین های تلویزیون قرارداد 1985 الجزایر را پاره کرد و با موکول کردن ادامه مصاحبه به خوزستان و تهران، اسم اهواز را به الاهواز و خرمشهر را به محمره تغییر دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که صدام قبل از حمله حتی برای استان خوزستان و اهواز شهردار، فرماندار و بخشدار نیز تعیین کرده بود، تصریح کرد: صدام با نیت براندازی جمهوری اسلامی جنگ را آغاز کرد، چراکه پیروزی انقلاب اسلامی تمام سردمداران کفر و استکبار جهانی را غافلگیر کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: رژیم بعث بعد از 19 ماه جنگ علیه ایران به این نتیجه رسید که با حمایت های اطلاعاتی آمریکا، تسلیحات شوروی، با پشتیبانی تسلیحات شیمیایی آلمان، حمایت هواپیماهای فرانسوی و حمایت های مالی اعراب منطقه جنگ را ادامه دهد.

وی با اشاره به این‌که وحدت بسیج، ارتش، سپاه و ملت ایران اجازه نداد، دشمنان حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را تصرف کنند، گفت: پیروزی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس با همدلی همه مردم ایران به دست آمد، امروز هم دشمنان بدانند که مردم همان مردم زمان جنگ هستند و با تمام توان پشتیبان جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و فداکاری های رزمندگان، نیروهای مسلح و وحدت مردم ایران است، اظهار کرد:  امروز با نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سطح کشور، رئیس جمهور آمریکا پاسخ سخنان سخیف و نابخردانه ای خود در سازمان ملل را خواهد گرفت.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی با تأکید بر این‌که وحدت و انسجام ملی مانع از نگاه چپ دشمن به کشور است، اظهار داشت: امروز به برکت خون شهیدان و روحیه شهادت طلبی جوانان و نیروهای مسلح دشمن جرأت تجاوز نظامی به خاک ایران اسلامی را ندارند.

کد خبر 657420

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha