فساد اداری یکی از مصادیق منکرات است

خبرگزاری شبستان: سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که باید با اتخاذ سیاست های مناسب فساد در ادارات را ریشه کن کنیم، گفت: مردم از وجود فساد در برخی دستگاه های دولتی، شبه‌دولتی و شهرداری ها ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سعید شبستری خیابانی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی امروز( ۲ مهر) در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در دستگاه های اجرایی استان در طول چهار سال گذشته ابراز داشت: اعتقاد داریم عدم پاسخگویی مناسب به مردم در ادارات هم یک منکر محسوب می شود.
وی با تأکید بر این‌که تنها بدحجابی یک کارمند زن در ادارات؛ منکر اداری محسوب نمی شود، افزود: برخی از منکرات در ادارات وجود دارد که به صورت جدی به دنبال ریشه‌کن شدن آنها هستیم، چراکه مردم از وجود فساد در برخی دستگاه های دولتی، شبه‌دولتی و شهرداری ها ناراضی هستند.
شبستری خیابانی با بیان این‌که باید با اتخاذ سیاست های مناسب فساد در ادارات را ریشه کن کنیم، گفت: انتظار داریم تمامی مدیران استان و شهرستان ها، به حل مشکل مردم و تکریم واقعی ارباب رجوع بپردازند، اگر اعتماد و اعتقاد مردم به دستگاه‌های دولتی ارتقاء یابد، به یقین نظام با پشتوانه عظیم مردمی در عرصه بین المللی حضور خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شناساندن مصادیق معروف و منکر در جامعه را ضروری دانست و با تقدیر از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان گفت: متأسفانه عدم اجرای برخی مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر تبعات مطلوبی در سطح جامعه نداشته است، باید این مصوبات ضمانت اجرایی لازم را داشته باشند.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی مردم مطرح شود، گفت: هیچ‌گاه با سیاست بخشنامه‌ای و یا اعمال برخی اقدامات اجباری به نتیجه نخواهیم رسید، باید سیاست هایی اتخاذ کنیم که مردم نسبت به این موضوع توجه و احساس نیاز داشته باشند.

 

کد خبر 658012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha