رمز بقای انقلاب اسلامی تأسی به مکتب سیدالشهدا است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رمز بقای ممالک اسلامی و شیعی، تأسی به مرام و مسلک حضرت سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با ابراز تاسف از سخنرانی سراسر دروغ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ملت ایران، اظهار داشت: از سخنرانی خردمندانه رئیس جمهور کشورمان که به یاوه گویی بی ارزش ترامپ پاسخ درست داد؛ تشکر می کنیم.
وی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل سخنان نابخردانه رییس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: معظم‌له فرمودند؛ سخنرانی رئیس جمهور آمریکا برای مردم این کشور افتخار آمیز نبود و باید نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم علت اصلی نطق ابلهانه و سراسر دروغ ترامپ علیه جمهوری اسلامی را ناشی از عصبانیت و درماندگی آنها در شکست های پی در پی منطقه دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید در برابر سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام واکنش نشان دهند و ثابت کنند ملت ایران زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح در تبریز را  باشکوه توصیف کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح در سراسر کشور امروز اوج آمادگی، عزت و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند؛ اقتدار امروز نظام اسلامی به برکت اقتدار نیروهای مسلح است.
وی با بیان این‌که دشمنان بعد از ۱۹ ماه تفرقه‌افکنی، فتنه‌انگیزی، تخریب، تهدید و ترور به این نتیجه رسید که باید وارد جنگ سخت، برای براندازی انقلاب اسلامی ایران شوند، خاطرنشان کرد: اهداف رژیم بعث در آغاز جنگ تحمیلی و نیابتی علیه ایران تصرف خوزستان در سه روز و فاح تهران در یک هفته بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با تمسک به فرهنگ عاشورا به پیروزی رسید و با تأسی به مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) تداوم خواهد داشت، گفت: رمز بقای ممالک اسلامی و شیعی، تأسی به مرام و مسلک حضرت سیدالشهدا(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که درس های سیاسی نهضت حسینی در انقلاب اسلامی استفاده شد و موجب نفی طاغوت و تهییج مبارزه مردم با طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی شده است، افزود: آن حضرت در راه احیای دین رسول الله(ص) و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.
وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: نهی از منکر زبانی وظیفه همگانی است و ناهی از منکر باید با نرم‌خویی و بصوررت خصوصی طرف مقابل را نهی از منکر کند، البته نهی از منکر نباید فقط در مسائل حجاب و عفاف خلاصه شود بلکه این موضوع یکی از مصادیق آن است.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که آمادگی برای دفاع از ارزش ها و برائت از مشکرین و مستکبرین هم امر به معروف است، آمادگی برای دفاع از ارزش ها و برائت از مشکرین و مستکبرین، اقامه نماز، جهاد با رهبران کفر و آگاهی بر اهداف دشمنان نیز جز معروفات است که باید بدان توجه کرد.
گفتنی است، نمازگزاران تبریز امروز پس از آئین عبادی سیاسی جمعه در خیابان‌های منتهی به مصلای اعظم امام خمینی(ره) تظاهرات ضدآمریکایی برپا کردند.

 

کد خبر 657467

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha