عزاداران حسینی جهت تبیین قیام امام حسین(ع) در کانون سجادیه آمل گردهم می آیند

خبرگزاری شبستان:مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری سجادیه آمل با تاکید براینکه تبیین ابعاد مختلف شخصیت امام حسين(ع) و مهمترين هدف قيام آن حضرت بایستی در سخنرانی‌های محرم مورد توجه باشد، گفت: عزاداران حسینی با این هدف بمدت۲ماه در این کانون گردهم می آیند.

قاسم بناگر، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری سجادیه مسجد امام سجاد(عليه السلام) شهرستان آمل امروز(2مهر) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، عنوان داشت: هرساله مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(علیه السلام) با حضور اقشارمختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در این کانون برگزار می شود.

 

وی با بيان اينكه صبح ها نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین براتی همراه با سخنرانی برقرار است، افزود: دعاي پرفیض زیارت عاشورا نيز بمدت دو ماه بعد از اقامه نماز صبح در کانون فرهنگی و هنری سجادیه قرائت می شود.

 

بناگر با اشاره به اينكه مراسم هاي محرم و صفر به همراه سخنرانی و روضه خوانی از غروب پنجشنبه 30شهریورماه همزمان با نماز جماعت مغرب و عشا همراه با سخنرانی و روضه خوانی در اين كانون آغاز شده، یادآورشد: این مراسم هر شب از ساعت 21 با قرائت زیارت عاشورا با نوای کربلایی سقا صالحی بمدت 2ماه میزبان عزادارن حسینی است.

 

وی با تاکید براینکه تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام حسين(عليه السلام) و مهمترين هدف قيام آن حضرت بایستی در سخنرانی‌های مراسم عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه باشد تا از تحریف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) جلوگیری شود، گفت: مراسم سینه زنی سنتی نيز هر شب از ساعت 22 در فضای بیرونی مسجد سجادیه با حضور پرشور و شعور گروه هاي مختلف سني برگزار مي شود.

 

بناگر با بيان اينكه مراسم ظهر تاسوعا به همراه قرائت زیارت نامه اباالفضل(علیه السلام)، سخنرانی و روضه خوانی همزمان با نماز جماعت ظهر و عصر به میزبانی هیئت عشق العباس(علیه السلام) آمل برپا مي شود،افزود: همچنین مراسم دسته روي روزعاشورا با حضور اعضاي كانون فرهنگي هنري سجاديه از ساعت 7صبح از مقابل مسجد سجاديه آغاز و تا گلزار شهدای امام زاده ابراهیم (عليه السلام) ادامه دارد.

 

کد خبر 657861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha