عشق ورزیِ بی حد علامه امینی به سیدالشهداء و منقلب شدن حال ایشان از دیدن آب در ماه محرم

خبرگزاری شبستان: نوه دختری مرحوم علامه امینی، صاحب الغدیر با بیان اینکه اهتمام ایشان به زیارت امام حسین علیه السلام خیلی معروف است؛ خاطره ای به نقل از مادر خود درباره منقلب شدن حال علامه در محرم بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن آخوندی، نوه دختری مرحوم علامه امینی، صاحب مجموعه گرانسنگ الغدیر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان کرمان با موضوع سیره علامه در توسل به حضرت سیدالشهداءعلیه السلام اظهار داشت: اهتمام ایشان به زیارت امام حسین علیه السلام خیلی معروف است؛ به ویژه در شب های جمعه، مقید به زیارت آن حضرت بودند.

 

وی افزود: زمانی که در نجف بودند، هر شب جمعه برای زیارت به کربلا می رفتند و اگر در راه های دور بودند از راه دور عرض ادب می کردند؛ اگر در شب جمعه منبر داشتند، آن مجلس را تبدیل به مجلس توسل به حضرت می کردند و روضه های طولانی می خواندند و روایاتی که بیان می کند مزار حضرت در شب های جمعه، مورد زیارت همه انبیا و ائمه است را متذکر می شدند.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: علامه، مردم را توجه می دادند که زیارت امام حسین علیه السلام را از دست ندهند و همنوا با همه انبیای الهی که شب های جمعه در کربلا حاضر هستند و عرض ادب دارند ما هم باید در این کاروان عشق قرار گیریم و عاشقانه عرض ادب داشته باشیم.

 

وی گفت: یکی از نکاتی که علامه تأکید بر آن داشت حدیثی قدسی «حسین، دوست من است» بود؛ این حدیث در روحیه ایشان خیلی تأثیرگذار بود و این حدیث می تواند سرچشمه باشد که خداوند ویژگی های زیادی را مختص امام حسین علیه السلام کرده است از جمله اینکه شفا را در تربت هیچکس{از پیامبران و ائمه} جز امام حسین علیه السلام قرار نداده است و یا اینکه دعا تحت قبه آن حضرت به اجابت می رسد.

 

 

استاد تفسیر حوزه علمیه تصریح کرد: به مقتضای دوستی خداوند است که تربت آن حضرت این ویژگی را پیدا کرده و مضمون روایات فراوان در مورد آثار اشک بر ابی عدبالله و شرکت در مجالس ایشان، همه در پرتو این حدیث قدسی معنا پیدا می کند و اینکه خداوند می فرماید »من به حسین دوستی می ورزم» باعث می شود تا همه کسانیکه به حضرت عرض ارادت و دوستی دارند، قطره ای اشک کافی است که جهنمی را برای اسنان خاموش کند، اگر به عشق حضرت صورت بگیرد.

 

وی تأکید کرد: این اظهار محبت باید خالصانه باشد و حسین علیه السلام را به عنوان بنده خالص خداوند در نظر بگیریم که آنقدر از عبودیت او راضی است که او را حبیب خود می داند و باید حسینی را عرض ارادت کنیم که عبد خداوند و حبیب اوست و خود را در راه محبوب شدن خدا قرار دهیم.

 

نوه دختری علامه امینی خاطره ای را به نقل از مادر خود که دختر بزرگ علامه است، اینگونه بیان کرد: « در عشق به ابی عبدالله علیه السلام به اندازه ای حالش منقلب بود و به گونه ای بودند که ما ظرف آب را در مقابل ایشان قرار نمی دادیم زیرا آب را که می دید اشکش جاری می شد».

 

 

وی با اشاره به اینکه عشق مرحوم علامه امینی به امام حسین علیه السلام زبانزد و نحوه زیارت های ایشان به گونه ای بود که آنچه می توانسته نشان می داده و حدی در عشق ورزی قائل نبود و با تمام وجود به امام عشق می ورزید؛ ابراز امیدواری کرد: رسانه ها، مردم را در فضای محبت اهل بیت قرار دهند.

کد خبر 657890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha