فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس باید زنده نگاه داشته شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه فرهنگ عاشورا، آثار و برکات بی شماری دارد، ابراز کرد: خود امام خمینی(ره) به همین محرم اقتدا کرد و استدلال اش بر قیام امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، یکشنبه(2 مهر) در همایش تجلیل از روحانیون رزمنده، با بیان اینکه حرکت سیدالشهداء منحصر به فرد است و دومی ندارد، گفت: جنگ های طولانی و میلیونی در همه دنیا از زمان هابیل و قابیل شروع شده و تاکنون ادامه داشته است لیکن هیچکدام به این نورانیت و تراوشات نورانی و این بقاء و ریشه که الگو باشد، در دنیا وجود نداشته است.

 

وی افزود: اگر این الگو را در دوران هشت ساله جنگ نداشتیم معلوم نبود که چه کار می کردیم و نتیجه آن چه می شد در حالی که روزی ۲۰۰ نفر را تشییع می‌کردیم چون الگو داشتیم کار را آرام می کرد و گرنه انصافا خیلی سخت بود.

 

آیت الله علما، تصریح کرد: امام حسین(علیه السلام) و برنامه ایشان در قیام عاشورا همه این مسائل را برای ما حل کرد و جواب داد و با همین الگو تا همین امروز پیش رفته ایم.

 

وی با اشاره به دستیابی ایران به فناوری موشکی، گفت: تولید موشک خرمشهر با ۲۰۰۰ کیلومتر برد، دوباره صدای رئیس جمهور آمریکا و برخی از غربی ها را در آورد این الگو را از حضرت امام(ره) گرفته ایم، بگذارید همین طور عصبانی شوند.

 

آیت الله علما، تاکید کرد: نباید بگذاریم این الگو فراموش شود باید زنده باشد و سّر آن در این است که حرکت برای خدا باشد.

 

وی با اشاره به عظمت حرکت و قیام تاریخی امام حسین(علیه السلام)، گفت: کسی که برای خدا با اخلاص حرکت کرده و از زن و بچه و کوچک و بزرگ در این راه گذشته است منحصر است و خدا هم با او منحصر عمل کرد چنان که خود را برای اباعبدالله خون بها قرار داده است.

 

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه فرهنگ عاشورا، آثار و برکات بی شماری دارد، ابراز کرد: خود امام خمینی(ره) به همین محرم اقتدا کرد و استدلال اش بر قیام امام حسین(ع) بود.

 

وی گفت: در سال ۴۱ و ۴۲ کسی دور امام نبود خیلی تعداد انگشت شماری بودند اما امام(ره) با چه قدرت و قوتی عمل کرد و به احدی اعتنا نکرد.

 

آیت الله علما، تصریح کرد: امام خمینی(ره) آن جوهر اسلام را خوب فهمیده و درک کرده بود لذا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از خبرگان درخواست کرد که نقاط قوت و ضعف انقلاب و پیشرفت‌ها و پسرفت ها را بررسی کنند یعنی باید انقلاب را همیشه زنده نگه داریم.

 

 

کد خبر 658045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha