مبنای انقلابی‌گری رسیدن و رساندن دیگران به حیات برتر است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبنای انقلابی‌گری رسیدن و رساندن دیگران به حیات برتر است، گفت: دینداران باید پرچم دفاع از حیات بشر را در دست بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عزای سیدسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) مه به همت هیات شهدای گمنام در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: دینداران باید پرچم دفاع از حیات بشر را در دست بگیرند.

وی افزود: دینداران باید به گونه‌ای باشند که اگر کسی آنان را از دور مشاهده کرد بگوید اینان تعصب و اصرار خاصی به ارزش و کیفیت بخشیدن به حیات دارند و معتقدند که باید بیشترین بهره را از حیات برد، مومنان و متقین به شدت بیزارند از اینکه در سطح پایینی از حیات نگاه داشته شوند برهیمن اساس در این راه می‌جنگند، می‌کشند و کشته می‌شوند ولی حاضر نیستند از رسیدن به حیات طیبه دست بردارند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید براینکه کسی حق ندارد دیگران را از دست یابی به حیات منع کند، بیان داشت: امروز در عالم کسانی هستند که دیگران را از رسیدن به حیات برتر محروم می‌کنند و با سر دادن شعار آزادی مردم را به داشتن حیات حیوانی تشویق می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مبنای انقلابی‌گری رسیدن و رساندن دیگران به حیات برتر است، گفت: کسی حق ندارد دیگران را در حیات حداقلی محدود کند اگر کسی ارق نداشته باشد که مردم را به حیات برتر برساند علائم حیاتی در وجود او مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: انسان باید برای به دست آوردن حیات برتر تعصب داشته باشد او می‌تواند در سن 18 سالگی به کمال دست یابد. ما باید عشق خودمان را به حیات افزایش دهیم، آنانی که این عشق ندارند به نیاز اصلی خودشان پی نبرده‌اند.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه عالم برای رسیدن انسان به کمال خلق شده است، گفت: بهشت برای کسانی است که فلسفه و عمق حیات را به درستی درک کرده باشند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه انسان باید از حیات حداقلی متنفر باشد، تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: انسان متقی لذتشان از دنیا بیش از لذت مترفین است از دنیا؛ زهد به این معنا که از مادیات لذت نبرید تا به معنویات دست پیدا کنید سخن دشمن است چرا که خداوند همه عالم هستی را برای انسان خلق کرده است.

این استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه ابلیس دشمن اصلی انسان است، گفت: هدف شیطان دور ساختن انسان از حیات برتر است انسان باید شاکر حیاتی باشد که خداوند به او عطا کرده است.

وی درباره موثرترین مفهوم در حیات بشر، اظهار داشت: هدف از خلقت و اندیشدن به این مهم عشق به کسب حیات طیبه را در وجود انسان شعله ور می‌کند.

کد خبر 658069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha