کم کاری در ادارات منکر است/مداحان از بیان خرافات در مجالس عزای امام حسین(ع) پرهیز کنند

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار پالایش عزاداری های محرم شد و گفت: مداحان از ذکر خرافات در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) پرهیز کنند و سطح عزاداری ها را با گفتن کلمات عامیانه پایین نیاورند و امام حسین(ع) را فدای اشک نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(3مهر) در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی را مصداق بارز معروف و نهی از منکر دانست و گفت: علم این حرکت مردمی، باهدف ترویج معروفات و مقابله با منکرات بر افراشته شد و خون شهدا ضامن بقای آن است .

 

وی با بیان اینکه آمران به معروف اخلاق خدا را در جامعه پیاده می کنند، افزود:  در جامعه امروزی نسبت به این فریضه الهی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بر ترویج آن تاکید کردند احساس مسئولیت نمی شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، اظهار داشت: قیام امام حسین (علیه السلام)به عنوان بزرگترین معروف و یزید نیز بزرگترین منکر است.

 

وی گفت:در حال حاضر ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دیگر مستبکران دنیا بزرگترین منکر و ولی فقیه جمهوری اسلامی بزرگترین معروف است.

 

آیت الله طبرسی به عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و افزود: انجام برخی کارها نظیر قمه زنی و انتشار آن در فضای مجازی تنفر انگیز است  و با اصل عزاداری فاصله دارد.

 

وی خواستار اصلاح عزاداری محرم  و اقامه نماز جماعت روز عاشورا شد و گفت: اگر چه عزاداری مستحب است اما ریشه در امامت دارد.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه عزاداری ها باید پالایش شود، افزود: مداحان از ذکر خرافات در مداحی ها پرهیز کنند و سطح عزاداری ها را با گفتن کلمات عامیانه پایین نیاورند و امام حسین(علیه السلام) را فدای اشک نکنند.

 

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارت استان تاکید کرد و گفت: کم کاری در ادارات و توجه نکردن به ارباب رجوع منکر است.

 

کد خبر 658186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha