نماز ظهر عاشورا در میادین، محلات و مساجد استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: عزاداران روز عاشورا نماز ظهر را همزمان با سراسر کشور در میادین، محلات و مساجد استان اردبیل برگزار می کنند.

الله شکر عبدی، مسئول ستاد اقامه نماز استان اردبیل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: فریضه های امر به معروف و نهی از منکر و نماز که از مکتب قیام عاشورا توصیه شده در روز عاشورا متبلور خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه عزاداران روز عاشورا نماز ظهر را همزمان با سراسر کشور در میادین، محلات و مساجد استان اردبیل برگزار می کنند، تصریح کرد: متولیان دسته جات عزاداری تدارک ویژه برای اقامه نماز توسط عزاداران حسینی پیش بینی کرده اند و این حرکت نمادین به عنوان یک الگوی امر به معروف و نهی از منکر ثبت خواهد شد.

 

عبدی با بیان این مطلب که نهضت حسینی برای زنده نگهداشتن فریضه های الهی است، خاطر نشان کرد: نماز مهمترین فریضه ای بود که امام حسین (علیه السلام) تا آخرین لحظه زندگی مبارکشان به آن تاکید کردند و امروز توسط پیروان امام زمان (عجل اللله تعالی فرجه الشریف) این فریضه انجام می شود.

 

مسئول ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تاکید بر اینکه نسل حاضر در کشور قامتان خود را برای برپایی نماز ظهر عاشورا و همنوایی با نهضت حسینی در برابر ایزدمنان خم خواهند کرد، یادآور شد: نهضت عاشورا امروز در دل نوجوانان و جوانان زنده است و برای همیشه تاریخ نماز الگوی خضوع و خشوع در برابر پروردگار متعال را به جا خواهند آورد.

کد خبر 658360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha