ولایت نقطه اتصال انسان با خدا است

خبرگزاری شبستان:مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ولایت نقطه اتصال انسان به خدا است، گفت: خداوند اهل بیت(ع) را وسیله ارتباط بین خود و بندگانش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت السلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، سه شنبه ۴ مهرماه در حسینیه هدایت، گفت: خداوند می‌فرماید: بندگانم اهل اقامه نماز باشید.

وی در ادامه با بیان اینکه محبوب‌ترین نماز نزد خداوند متعال نماز صبح است، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر در قیامت انسانی را بیاورند که 55 سال نماز خوانده باشد اما هیچ کدام از آن نمازها بجزء دو رکعت نماز صبح از او پذیرفته نشده باشد خداوند همه نمازهای او را به واسطه آن دو رکعت قبول خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه ولایت نقطه اتصال انسان به خدا است، ابراز کرد: انسان هرگز به صورت مستقل نمی‌تواند با خداوند ارتباط برقرار کند. خداوند خطاب به بندگان می‌فرماید: من لحظه به لجظه از طریق کسانی که انتخاب کردم به شما توجه دارم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان جایزالخطا است، گفت: انسان با پذیرش ولایت گاهی مرتکب گناه و لغزشی می‌شود خداوند در این هنگام می‌فرماید: من به سوی قلب او روی می‌آورم تا نوری در قلبش روشن شود تا از گناه خود توبه کند در این هنگام است که من توبه او را قبول می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ولایت خداوند بخشش او از گناهان بندگانش است اگر انسان صدها بار از گناهش توبه کند هرگز او از بنده‌اش روی برنمی‌گرداند.

این مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه اهل بیت(ع) برای آمرزش گناهان شیعیان دعا می‌کنند، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: من خودم قلب شما را متوجه توبه از گناه می‌کنم در این حین افرادی را نیز قرار داده‌ام تا برای شما دعا کنند؛ امیرمومنان علی(ع) دعا گوی شیعیان است.

کد خبر 658605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha