موزه«تعلیم و تربیت»در تبریز ایجاد می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ایجاد موزه«تعلیم و تربیت» با همکاری آموزش و پرورش در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، مرتضی آبدار در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان که به مناسبت هفته گردشگری صورت پذیرفت با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای ارتقای گردشگری شایسته تقدیر است اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان در چهار سال اخیر منشأ خدمات ارزشمندی در حوزه گردشگری بوده است که در سایه آن و بر اساس آمارها شاهد رشد چشمگیر تعداد گردشگران استان و نظرسنجی‌ها نیز حکایت از رضایت حداکثری گردشگران از خدمات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را دارند.

وی افزود: تنها در صورت ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی می‌توان به انجام کارهای متفاوت و با آینده در حوزه گردشگری امیدوار بود و خوشحالیم در آستانه 2018 این مهم در میان اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل آموزش و پرورش به وقوع پیوسته است و هم از نظر کمی و کیفی شاهد نتایج قابل قبولی در زمینه همکاری‌های مشترک هستیم.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدار ضمن تشکر از مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: هرچند آموزش و پرورش یک دستگاه تخصصی در عرصه گردشگری نیست اما با همکاری خوب میراث فرهنگی استان همه تلاش‌ها چه در حوزه زیرساخت‌ها و چه خدمات برای کسب رضایتمندی گردشگران بوده، هرچند معتقدیم تمام ظرفیت استان این نیست اما آمارهای ستادهای اسکان کشور گویای این امر است که عمده تقاضای سفر فرهنگیان در 2 سال اخیر به مقصد تبریز بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های که انجام داده‌ایم عمده افرادی که تبریز را به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اند یا به دلیل رضایت از سفر قبلی و یا به توصیه دوستان و آشنایان خود که تجربه سفر به تبریز را داشته‌اند، تبریز را انتخاب کردنده‌اند و در واقع خدمات مناسب گردشگری در ستادهای اسکان و خانه‌های معلم بهترین عامل تبلیغات ما برای گردشگران بوده‌اند.

پاشایی خاطرنشان ساخت: در دوره مدیریت مهندس آبدار در اداره کل میراث فرهنگی، شاهد ایجاد تعامل و همکاری بین بخشی بسیار خوبی در استان هستیم و با همین روحیه تعامل‌گرا ظرفیت های بسیار خوبی در راستای توسعه و اعتلای گردشگری در استان به وجود آمده و همکاری‌های بسیار خوبی در زمینه مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی تحت پوشش آموزش و پرورش استان داشته‌ایم.

گفتنی است، در این دیدار با تصمیم مشترک مدیر کل میراث فرهنگی و مدیرکل آموزش و پرورش استان، ایجاد موزه «تعلیم و تربیت» در دبیرستان فردوسی تبریز کلید خورد.

کد خبر 659049

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha