سنت های اصیل عزاداری حفظ شوند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تبریز گفت: متولیان هیأت‌های حسینی بایستی در اجرای برنامه های مذهبی اصول‌ و سنت‌های اصیل را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی از سوی هیأت دولت اظهار داشت: امیدواریم استاندار جدید به فکر اشتغال جوانان و خروج واحدهای تولیدی و اقتصادی از رکود باشد.


وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) با برگزاری آئین‌های مختلف مذهبی در نقاط مختلف کشور همراه است، خوشا به سعادت افرادی که قدردان این روزها بوده و بهترین استفاده را داشته باشند.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که اگر عزاداری بر مصائب اهل بیت از روی اخلاص باشد، به یقین ثمرات معنوی بسیاری خواهد داشت، افزود: متولیان هیأت‌های حسینی بایستی در اجرای برنامه های مذهبی اصول‌ و سنت‌های اصیل را مورد توجه قرار دهند.


آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که نباید اجازه دهیم عده‌ای با خرافه‌پراکنی و برخی بدعت‌های نابجا عامل ایجاد انحراف در مجالس مذهبی شوند، گفت: عزاداری برای اهل بیت مستحب است، اما ادای نماز فریضه‌ای واجب و الهی می باشد، خوشا به حال افرادی که در وقت کاری و کسب روزی زمانی را برای اقامه نماز خود بگذارد.


وی با تشریح فضائل بسیار گریه بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه شهدای کربلا یادآور شد: امام حسین(ع) تا آخرین لحظه حیات برای احیای دین جدش رسول الله جهاد کرد و برای برپایی فصائل فراموش شده اسلام به ویژه امر به معروف و نهی از منکر با یزیدیان مقابله کرد.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که هدف اصلی نهضت حضذت سیدالشّهدا را مدنظر قرار دهند، افزود: ثمره عزاداری برای ائمه اطهار بایستی زندگی سعادتمند و موردپسند آن بزرگواران در دنیا باشد، اگر زندگی مؤمن در دنیا مورد رضایت الهی باشد، تمام حرف‌ها، گفته‌ها، کارها و رفتارهایش الهی می شود. 


آیت الله آل هاشم با اشاره به این‌که عزاداری‌های شیعه جواب اصلی به استکبار و علاقه‌مندان به غرب است، گفت: یاوه‌گویی‌ اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نشان از استیصال ایالات متحده در مقابله با نفوذ افکار و اندیشه های انقلابی ملت ایران است.


وی با بیان این‌که ترامپ هرکاری بکند نمی تواند مانع صدور آرمان های انقلابی ایران اسلامی شود، تصریح کرد: مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند، دشمنان بدانند که هر تهدیدی علیه ایران با پاسخ جدی و کوبنده همراه خواهد بود.

 

کد خبر 659115

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha