توسل به ائمه اطهار (ع) برای سلامت جسم و آرامش روح و روان ارزشمند است

خبرگزاری شبستان: دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر خارج کردن برنامه ها به صورت شکلی و پرداختن به صورت محتوایی به آنها، گفت: توسل به ائمه اطهار (ع) برای سلامت جسمی و آرامش روح و روان ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه سومین سوگواره ملی شعر سجده های سجاد (علیه السلام) شب گذشته ( 20 مهر ) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، شاعران منتخب این سوگواره کشوری و مدیران کانون های فرهنگی شهرستان بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

 

رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: برگزاری آئین سوگواره ملی شعر امام سجاد (علیه السلام) در دفتر نماینده ولی فقیه برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار بزرگی است.

 

وی اظهار داشت: این سوگواره ملی با موضوعاتی نظیر دعا در سیره امام سجاد (علیه السلام)، صحیفه سجادیه، کربلا و امام سجاد (علیه السلام) و گریه ‌های امام سجاد (علیه السلام) برگزار شد.

 

دهبانی پور شناسایی استعدادهای شاعران به‌ خصوص شعرای جوان، آشنایی با سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و شناساندن جایگاه امام سجاد (علیه السلام) را از جمله اهداف سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (علیه السلام) در این استان عنوان کرد.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با نگاهی که در حوزه فرهنگی وجود دارد، باید از این ظرفیت ارزشمند در راستای ترویج ارزش های اسلامی بهره کافی را ببریم.

 

وی با بیان امام سجاد (علیه السلام) با صحیفه سجادیه و دعاهای خود زنده تر از زنده هاست، اضافه کرد: همه تلاش ما باید عمل به وصیت پیامبر گرامی اسلام، توسل و تمسک به قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان یادگارهای ایشان باشد.

 

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر خارج کردن برنامه ها به صورت شکلی و پرداختن به صورت محتوایی به آنها، یادآور شد: توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) برای سلامت جسمی و آرامش روح و روان ارزشمند است.

 

وی گفت: اگر امروز صحبت از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم می شود، یکی از راه های مقابله با این جنگ توسل به فرهنگ ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

کد خبر 661922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha