وهابیت با درک نادرست از آیات الهی توسل به اهل بیت(ع) را شرک می‌داند

خبرگزاری شبستان:رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه واسطه قرار دادن انسان بین خود و خداوند شرک نیست، گفت: کسانی که توسل به اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند درک درستی از آیات قرآن کریم ندارند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز، دیروز در مسجد دانشگاه تهران، گفت: امروز یکی از شبهاتی که جریان باطل وهابیت بیان می‌کند آن است که شیعیان با خطاب قرار دادن اولیای الهی با الفاظی همچون یافاطمه(س) و یاحسین(ع) به خداوند شرک می‌ورزند.

وی افزود: گاهی اوقات انسان هنگام بازکردن درب خانه به دیگران بیان می‌کند "کلید در را باز کرد" و یا موقع اتمام ساخت یک مسجد گفته می‌شود "کارگران این مسجد را ساختند"، این نسبت دادن‌ها نه تنها دروغ نیست بلک صحیح نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: "نحن قسمنا" خداوند رزق و روزی بندگان را می‌دهد در عین حالی که او رازق است می‌فرماید: "فالمقسمات امرا" ملائکه مامور تقسیم ارزاق هستند؛ بنابراین هنگامی که گفته می‌شود خداوند جان انسان را می‌گیرد با زمانی که می‌گویند ملک الموت جان انسانی را گرفت هر دو صحیح است.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: براساس آیات الهی یک موضوع را می‌توان به چند امر نسبت داد برای مثال گفته می‌شود کمک از غیر خدا شرک است درحالی که آیات فراوانی وجود دارد که حضرت حق انسان‌ها را به کمک گرفتن از غیر خدا نیز توصیه می‌کند.

وی اضافه کرد: حضرت سلیمان(ع) زمانی که از اطرافیانش خواست که تخت ملکه سبا را نزدش حاضر کنند، آیا باید گفت، خواسته ایشان شرک است! در حالی که واسطه قرار دادن شرک به شمار نمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطر نشان کرد: انسان موفقیت‌هایی را که کسب می‌کند نباید از جانب خود بداند چرا که تا امری را خداوند نخواهد محقق نمی‌شود و آنانی که واسطه قرار دادن را شرک می‌دانند نشان می‌دهد که فهم درستی از آیات قرآن ندارند.

کد خبر 667514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha