وهابیت برخلاف قرآن کریم توسل به اولیای الهی را شرک می‌داند

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه وهابیت برخلاف قرآن کریم توسل به اولیای الهی را شرک می‌داند، گفت: انسان با توسل به اولیای الهی مقام آنان را بین خود و خدا واسطه قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، در سخنرانی که در مسجد دانشگاه تهران داشت، گفت: قوم حضرت موسی(ع) به ایشان می‌گفتند «یا موسی تو هر اندازه معجزه بیاوری ما به تو ایمان نمی‌آوریم بنابراین خودت را معطل نکن».

وی افزود: امت بنی اسرائیل که از لجوج‌ترین مردمان روی زمین بودند چنین در مقابل پیامبر الوالعزم ایستادند و به مقابله با ایشان پرداختند برهمین اساس خداوند بر آنان بلا نازل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما بر لجاجت آنان عذاب طوفان نازل کردیم و زندگی آنان را پر از ملخ، شپش، قورباغه و خون کردیم؛ این آیه نشان از آن دارد که خداوند نظم محیط زندگی آنان بهم ریخت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: براساس این آیه خداوند به ما می‌فهماند که بی نظمی در محیط زیست نشان از قهر الهی است. زمانی که نکبت سراسر زندگی قوم بنی اسرائیل را فرا گرفت با آن لجاجتی که آنان داشتند به درگاه خداوند متوسل شدند و حضرت موسی(ع) را واسطه خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه امروز وهابیت هر گونه توسل را شرک می‌داند، اظهار داشت: قوم بنی اسرائیل از حضرت موسی(ع) درخواست کردند تا ایشان در حق آنان دعا کنند تا از گرفتاری و بلاهای طبیعی رهایی یابند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: زمانی که ما این ماجرا را به وهابیت ارائه می‌دهیم آنان بیان می‌کنند که حضرت موسی(ع) زنده بوده ما نیز در پاسخ به آنان می‌گوییم که شهدا نیز براساس آیات الهی حیات دارند و نزد خداوند روزی می‌طلبند بنابراین اولیای الهی نیز همانند حضرت موسی(ع) زنده هستند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: وهابیت توسل ما را برابر شرک می‌دانند و ادعا دارند که توسل به انسان زنده و مرده شرک است ما در پاسخ به آنان براساس آیات قرآن چنین بیان می‌کنیم که توسل ما به گوشت و استخوان اولیای الهی نیست بلکه توسل ما به مقام آن حضرات است نه جسم آنان.

وی اضافه کرد: سوالی که اینجا مطرح می‌شود آن است که اگر توسل به اهل بیت(ع) شرک است چرا خداوند به پیامبر(ص) توصیه می‌کند که برای آمرزش امتش استغفار کند در حالی که واسطه در بخشش گناهان اثر بسیاری دارد در حالی که وهابیت این واسطه را رد کرده و آن را شرک می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما مردگان را زنده می‌کنیم و در جای دیگر می‌فرماید: ما به واسطه باران آنان را زنده می‌کنیم؛  خداوند شفا دهنده هر نوع بیماری است و خود در قرآن عسل را مایه شفای بیماری‌ها بیان می‌کند بنابراین واسطه قرار دادن شرک نیست.

کد خبر 667220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha