جشنواره ملی آیات در لرستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان، گفت: جشنواره ملی آیات طی دی ماه جاری در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره در سراسر کشور توزیع شده است.

 

وی افزود: جشنواره ملی شعر آیات، به میزبانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان طی دی ماه سال جاری در خرم آباد برگزار می شود.

 

احمدی،  اظهار داشت: بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم سوره مبارکه واقعه، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آیینه شعر، بهره گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی، تلمیح به سوره‌ها،  داستان‌ها و شخصیت های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث معصومین(ع)، مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اشاره مستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی و کلیه مباحث و معارف مرتبط با حوزه قرآن و عترت، ازجمله محورها و موضوعات این جشنواره است.

 

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان به پنج طریق می‌توانند آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان ارسال کنند، اظهار کرد: دو گروه تلگرامی، پایگاه اینترنتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، آدرس پستی، تلفن و ارسال مستقیم به دبیرخانه جشنواره  روش‌هایی هستند که شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آن ارسال کنند.


دبیر جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان، اضافه کرد: آثار شرکت‌کنندگان به چهار بخش شعر کلاسیک و نو، ویژه مفاهیم سوره واقعه، اشعار به زبان بومی رایج کشور (ترکی، کردی و عربی)، جنبی که شامل گویش‌های استان لرستان است، تقسیم می‌شوند.


احمدی، با بیان این‌که ٩ داور آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر آیات را قضاوت می‌کنند، افزود: در این مسابقات محدودیت سنی وجود ندارد و شرکت‌کنندگان در هر گروه سنی می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند.

 

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به صورت پستی به دبیرخانه جشنواره به آدرس؛ لرستان، خرم آباد، میدان ٢٢ بهمن، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه سوم، دبیرخانه جشنواره ملی آیات، دفتر قرآن و عترت ارسال کرده و یا جهت ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دفتر قرآن و عترت لرستان به آدرس www.qlr.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

 

همچنین ارسال آثار از طریق ایمیل به آدرس lorestan.ayat٩٦@yahoo.com و شناسه تلگرامی @lorestan_ayat٩٦  و شماره تلگرامی ٠٩٣٠٤٩١٨٠٤٢، برای شاعران و هنرمندان فراهم شده است.

کد خبر 666327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha