انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام با بسیج دانشجویی/ موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند

خبرگزاری شبستان: تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام و ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در راستای همکاری برای جلب مشارکت و نذورات دانشگاهیان در راستای بازسازی عتبات و برنامه‌های اربعین منعقد گردید.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سید محمدعلوی فر (زریون)، رئیس ستاد عتبات عالیات استان ایلام، با تقدیر از فعالیت‌های دانشجویان در سال‌های گذشته با ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان، اظهار کرد: دانشجویان قشر عظیمی از جمعیت جامعه کشور را تشکیل می‌دهند.

 

وی، بابیان اینکه دانشجویان نقش مهمی در گسترش فرهنگی حسینی و به تأسی از حضرت ابوالفضل العباس (ع) وفادارترین نیروهای انقلاب اسلامی هستند، ابراز کرد: از موکب‌های دانشجویی در ایام اربعین حسینی سال جاری در راستای خدمات‌رسانی به زوار حسینی حمایت خواهد شد.

 

علوی فر، با اشاره به اهمیت حفظ شعائر الهی و مقدسات مذهبی، تصریح کرد: با توجه به اینکه حرم مطهر ائمه معصومین (ع) یکی از بارزترین این شعائر است، بسیج دانشجویی و ستاد بازسازی عتبات عالیات در نظر دارند تعامل و همکاری بیشتری نسبت به گذشته در این زمینه داشته باشند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، خاطرنشان کرد: هدفمند کردن نذورات و کمک‌های دانشگاهیان در زمینه بازسازی عتبات، طراحی، ساخت، مرمت و توسعه طرح‌های عتبات مقدسه در کشور عراق و برنامه‌های مربوطه اربعین حسینی (ع) برابر ضوابط و مقررات از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

 

محمود علی پور، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، با ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته این سازمان در استان، گفت: موکب‌های پذیرایی و اسکان برای رفاه زوار حسینی در ایلام اربعین حسینی به همت دانشجویان در ایلام و مهران راه‌اندازی می‌شود.

 

وی، تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده ظرفیت اسکان شبانه 500 نفر در هر شب و پذیرایی روزانه 2 هزار نفر از زوار اربعین حسینی در موکب‌های دانشجویی در مرز مهران با همکاری مراکز دانشگاهی استان فراهم خواهد شد.

 

علیپور، بیان کرد: در سال جاری تمام مراکز دانشگاهی در استان به‌صورت تجمیعی در ایام اربعین باهم فعالیت خواهند کرد و تلاش می‌شود که با همکاری سایر نهادها زمینه خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی به نحو شایسته‌ای بهتر از سال‌های گذشته ازجمله راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی فراهم شود.

 

وی، خاطرنشان کرد: تعیین سازوکار و تلاش برای جلب مشارکت دانشگاهیان به منظر جمع‌آوری وجوهات نقدی و غیره، معرفی گروه‌های جهادی به‌منظور کمک عملیاتی به بازسازی عتبات، اعزام نیروهای خادم الحسین (ع) به‌منظور خدمت افتخاری در مأموریت‌های ستاد در ایام اربعین حسینی، کمک و همکاری در برنامه‌های مربوط به اربعین دانشگاهیان در عراق و جلب مشارکت‌ها و نذورات دانشگاهیان استان ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

 در پایان این تفاهم‌نامه به امضای سید محمد علوی فر رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام و محمود علی پور رئیس سازمان بسیج هنرمندان این استان رسید.

کد خبر 662505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha