دیدار هیآت مدیره خانه مطبوعات با استاندار آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: اعضای هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی به طرح مشکلات، چالش‌ها و موانع پیش‌روی فعالان رسانه‌ای استان پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی عصر روز گذشته در این دیدار صمیمی با تقدیر از نگاه جامع خانه مطبوعات در برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های صورت گرفته، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان نیازمند کارکرد رسانه‌ها و همراهی تشکل‌های فعال در این حوزه به ویژه خانه مطبوعات است.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که از رسانه‌ها انتظار تعریف و تمجید از مسؤولان نداریم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اغراق در ارایه گزارش عملکرد از سوی مدیران دولت اقدامی اشتباه است، رسانه ها پلی میان مردم و مسؤولان برای نشان دادن عملکرد خادمان ملت هستند.
خدابخش با اشاره به این‌که رسانه‌ها بایستی آدرس صحیح به مردم بدهند، خاطرنشان کرد: مطبوعات، رکن چهارم دموکراسی و در عین حال مهم ترین عامل محرکه در پیشبرد اهداف نظام است، مدیران تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در خدمت رسانه ها بوده و پاسخگوی رسانه ها باشند. 
وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی تصریح کرد: انتظار ما از رسانه ها، تعریف و تمجید و مجیزگویی نیست و معتقد به نقد سازنده هستم و انتظار دارم تمامی رسانه های استان به این موضوع توجه کنند، چرا که بدون نقد، توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست. 
خدابخش از رسانه های استان خواست که به موضوعات اساسی استان توجه کرده و توان و انرژی خود را برای رفع مشکلات این حوزه به کار گیرند و تصریح کرد: استفاده هرچه بیشتر از توان مردم و به ویژه گروه های داوطلب در موضوعات مختلف، برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی- فرهنگی در سال 2018 مورد توجه قرار گیرد.
همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از عملکرد دور جدید خانه مطبوعات استان اظهار داشت: خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل رسمی و شناخته شده در حوزه رسانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توانسته گام‌های ارزشمندی در احیای جایگاه حقیقی رسانه‌های استان بردارد. 
وی با بیان این‌که انعقاد تقاهم‌نامه‌های همکاری در راستای ارایه خدمات رفاهی و آموزشی به اعضای خانه مطبوعات تنها بخشی از اقدامات این تشکل رسانه ای در استان بوده است، گفت: نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی قرار است از دوم تا هفتم آبان در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شود.
شفیعی با اشاره به این‌که بیش از 60 رسانه مکتوب و مجازی در این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای حضور خواهند داشت، افزود: همزمان با نمایشگاه میزگردهای هم‌اندیشی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری پیش بینی شده است.
مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قرار است به زودی فراخوان این جشنواره منتشر شود، ضمن این‌که تلاش خواهد شد در برنامه‌های جنبی جشنواره از ظرفیت‌های آموزشی خانه مطبوعات در جهت ارتقای دانش فعالان رسانه‌ای استان بهره‌مند شویم.
همچنین اسد فلاح، رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه سیاست‌های کلی و اهداف اساسنامه‌ای خانه مطبوعات استان پرداخت و اظهار داشت: انتظار داریم ابلاغ معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداران سراسر کشور در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.
وی با تأکید بر این‌ خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی و شناخته شده در حوزه رسانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی حداکثر تعامل و هماهنگی در امور رسانه‌ای را با خانه مطبوعات استان داشته باشند.

کد خبر 664067

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha