ارتقای سطح معرفتی مردم مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه قبح برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه از بین رفته است، گفت: ارتقای سطح معرفتی مردم مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در تبریز با اشاره به این‌که ترویج سبک زندگی غربی در کشور منجر به بروز برخی آسیب های اجتماعی و اخلاقی شده است، اظهار داشت: متأسفانه امروزه جامعه نسبت به برخی مسائل اجتماعی بی‌تفاوت شده است.

وی تصریح کرد: این بی‌تفاوتی‌ها بیانگر پایین آمدن حساسیت عموم نسبت به وقوع جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی در جامعه  است، از سوی دیگر  باید دانست که قبح برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه از بین رفته است.

خدادادی، تصریح کرد: در گذشته نگاه جامعه به آسیب و معضل طلاق بسیار منفور بود اما در حال حاضر شاهد برگزاری جشن طلاق در کشور هستیم، در صورتی که جامعه باید نسبت به برخی آسیب‌ها واکنش جدی نشان دهد و حساسیت لازم در عموم نسبت به چنین مسائلی به وجود آید.

نماینده مردم سلمان در مجلس با اشاره به این‌که ارتقای سطح معرفتی مردم مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، افرود: هر چه میزان کنترل اجتماعی آسیب‌ها بیشتر باشد با کاهش آسیب‌ها مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر این‌که نباید از کنار آسیب های اجتماعی بی‌تفاوت عبور کرد، گفت: در این رابطه اگر خلاء قانونی دیده شود به طور قطع مجلس در جهت تنقیح و تصویب قوانین اقدام خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس و دولت باید تقویت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی را برای افزایش امنیت اجتماعی کشور در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 664558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha