جوانان بیشترین استفاده را از فضای مجازی دارند

خبرگزاری شبستان: معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که جوانان بیشترین استفاده از فضای مجازی در کشورمان را دارند، گفت: این فضا فرصتی برای تولیدکنندگان محتوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمدمهدی حیدریان، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی اظهار داشت: این نمایشگاه جلوه‌ای از تلاش و توفیق مردم و مسوولان استانی است.

وی با بیان این‌که تبریز ظرفیت های زیادی دارد که تا بهره برداری کامل از آنها هنوز راه زیادی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: با وجود گسترش فضای مجازی هنوز کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است، در فضای مجازی که بر کل کشور و دنیا احاطه یافته خطرهای بالقوه‌ای وجود دارد، در این فضا هم تهدید هست و هم فرصت.

حیدریان گفت: برای کسانی که کتابی مانند قرآن را به عنوان حامل اندیشه در اختیار ندارند و به منبع وحی متصل نیستند و داشته های خود را از عالم مادی می‌گیرند این فضا یک تهدید محسوب می‌شود و برای  کسانی که برای بالا بردن سطح فهم و آگاهی حقیقی مردم به تمدنی که وصل به خدا و بی انتهاست متصل هستند ،یک فرصت به حساب می‌آید.

وی، با ارائه آماری در رابطه با استفاده از فضای مجازی در کشور گفت: در ١٢ سال منتهی به سال ٩٥ که عمده عمر فعال بودن فضای مجازی در کشورمان است ١,١ میلیارد پیام به زبان فارسی در این شبکه منتقل شده در حالی که تنها در سال ٩٥ بالغ بر ١.٢ میلیارد پیام فارسی مبادله شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما که رتبه شانزدهم را در استفاده از اینترنت جهان داریم برابر ٧٠ درصد است  و میزان استفاده  مساوی زنان و مردان از اینترنت نشان دهنده‌ آن است که این پدیده به عنوان جزء لاینفک حیات ما پذیرفته شده است.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جوانان بیشترین استفاده از فضای مجازی در کشورمان را دارند، این فضا را فرصتی برای تولیدکنندگان محتوا خواند و گفت: ٨٠ درصد محتوای فضای مجازی بازنشر به زبان فارسی بوده  و تنها ١٦ درصد تولید مختص محتواست و این یک خطر محسوب می شود چرا که در کشوری مانند ایران که صاحب پیشینه‌ای غنی در حوزه‌ی فرهنگ است باید از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم.

حیدریان تاکید کرد: باید برای اقشار مختلف در فضای مجازی محصولات مختلفی تولید کنیم. اگر حوزه کتاب خود را تقویت نکنیم و بر کتاب و اندیشه متکی نشویم تبدیل به مصرف کننده ای خواهیم شد که بهره ای از فرصت های فضای مجازی نخواهیم داشت.

کد خبر 664776

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha