«زال و رودابه » به کتابفروشی ها رسیدند

خبرگزاری شبستان: کتاب« زال و رودابه» از مجوعه عشق های فراموش شده نوشته« الهام فلاح» از سوی انتشارات «هوپا» چاپ شد.

به گزارش خبرنگار کتاب شبستان، مجموعه‌ " عشق های فراموش‌شده " آمده تا تلخ و شیرینِ عشق و عاشقی‌های ایرانی را به کام ما بنشاند و خاطره‌اش را برایمان جاویدان کند. قصه‌ عاشقانه‌ " زال و  رودابه " یکی از این قصه‌هاست. داستان زال و رودابه برگرفته از شاهنامه بزرگ مرد ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی است. این قصه، قصه‌ عشق تمامی انسان‌ها به یکدیگر است به هر رنگ و نژاد و قبیله‌ای که باشند. الهام فلاح با قلم لطیف و شیوایش با پرهیز از شیوه‌های مرسوم روایت قصه‌های کهن و با افزودن ده شخصیت تازه به قصه، داستانی با رنگ و بویی آفریده است.

 

در بخشی از کتاب " زال و رودابه " می خوانیم:« زال تا رودابه را دید دست بر سینه گذاشت و مؤدبانه تعظیم کرد. رودابه از شرم رویش را از زال دزدید و پشت به او کرد تا نفس تازه کند و بر خودش مسلط شود. دل بی‌آرام زال نفس‌هایش را سخت کرده و عرق بر پیشانی بلندش نشسته بود. دست به آسمان بلند کرد، خدای بزرگ را شکر گفت و از او کمک خواست … با قدم‌هایی مطمئن پای برج رفت تا چاره‌ای برای رسیدن به بالای برج بلند بیندیشد. رودابه که‌ بی‌قرار دیدن روی زال بود، آب دهان را بلعید و نیشگون زهرداری از بازوی خود گرفت تا مسلط باشد و ترس را کنار بگذارد.»

 

در قسمتی دیگر از این کتاب آمده است: «الماس خان مردی کوتاه و شکم گنده با سری بی مو و ریش و سبیلی کم پشت بود. عمری در خدمت سام بود و حالا در نبود او به پسر پیل تنش ، زال خدمت می کرد. فرمان زال را که شنید، چشم بلند بالایی گفت و  و ساعتی نگذشت که در راه کابل اسب می دواند.»

 

گفتنی است، کتاب " زال و رودابه " نوشته الهام فلاح مشتمل بر 136 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 10500 تومان از سوی انتشارات هوپا برای رده سنی 12 تا 20 سال چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 665704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha