جدی گرفتن تهدیدات  نوین بیولوژیک/ تغییر افکار، باور، رفتار و ساختار محورکار دشمن درجنگ نرم

خبرگزاری شبستان: استاد تمام دانشکده علوم پزشکی بقیه الله گفت: تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم آسیب رساندن به زیرساخت های سلامت، کشاورزی، صنایع غذایی و غیره است که باید تهدیدات نوین بیولوژیک و بیوتروریسم را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، پروفسور علی کرمی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات نوین بیولوژیک و بیوتروریسم که امروز(9 ابان) در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری لنگرود برگزار شد، گفت: پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده  و اجرای آن می تواند از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری و یا میزان ان را به حداقل ممکن کاهش دهد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص  اهمیت پدافند غیر عامل و اینکه اقدام های موثر در حوزه پدافند غیر عامل با کار بسیجی انجام شود، افزود: شناسایی تهدیدات و اولویت بندی انها، شناسایی آسیب پذیری ها به تهدیدات و اقدامات جهت کاهش آسیب پذیری یا افزایش پایداری سه اصل مهم در پدافند غیر عامل است.

 

مدرس و محقق ارشد پدافند غیر عامل ادامه داد: با توجه به پیشرفت ایران در عرصه های مختلف علمی، فنی و دفاعی، تهدیدات سخت به تهدیدات نرم با چهره های متنوع تبدیل شده است.

 

وی تهدیدات فرهنگی، سایبری، اقتصادی، سیاسی، علمی و فنی و تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم را از جمله این تهدیدات عنوان و تصریح کرد: تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم اسیب رساندن به زیرساخت های سلامت، کشاورزی، صنایع غذایی و .... است که به فرموده مقام معظم رهبری " باید مواظب بیوتروریسم باشید چون می خواهند از طریق آلوده کردن مواد غذایی جمعیت مسلمانان را کم و کنترل کنند".

 

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به اینکه دشمن  در عرصه جنگ نرم در چهار محور کار می کند، افزود: تغییر افکار، باورها، رفتار و ساختار چهار محور کار دشمن در عرصه جنگ نرم است.

 

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی از دانشکده پزشکی کینهاگ  دانمارک با بیان اینکه بازی های رایانه ای و موبایلی آموزش بیوتروریسم هم وارد بازار شده است، تصریح کرد: بازی رایانه ای طاعون که 200 میلیون نفر آن را دانلود کرده اند بازی که باید با انتخاب خطرناک ترین عوامل بیولوژیک سعی کند افراد بیشتری را آلوده و بکشید.

 

فوق تخصص مهندسی ژنتیک  از امریکا با اشاره به سرقت ژنتیکی ژنوم ایرانیان و سرقت ژنتیکی نوعی بیوتروریسم در عرصه ذخایر ژنتیکی ، اظهار کرد: جدی گرفتن تهدیدات، آموزش مستمر و فعال بودن تمام ادارات در حوزه پدافند غیر عامل از جمله راهکارهاست و پدافند غیر عامل یعنی اصلاح سبک زندگی که تغذیه سالم، کاهش استری و اضطراب، ورزش، دعا و نیایش، خواب صحیح و احساسات مثبت شش اصل اساسی سلامت هستند.

 

 

کد خبر 666402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha