قیامت باوری نقش بسزایی در خودسازی انسان دارد

خبرگزاری شبستان: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قیامت باوری نقش بسزایی در خودسازی انسان دارد، گفت: باور قیامت زندگی دنیوی انسان را تحت تاثیر قرار داده و متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در حسینیه نیاوران با اشاره به آثار قیامت باوری، گفت: تمامی انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) مردم را از عذاب روز قیامت آگاه و آنان را به پرهیزکاری دعوت کرده‌اند.
وی افزود: انبیاء و ائمه اطهار(ع) درباره احوال قیامتی انسان‌ها مباحث مهمی بیان کردند و تمام سوالاتی که ممکن است انسان با آن مواجه شود را پاسخ داده‌اند.
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انسان خداباور هرگز منکر قیامت نمی‌شود، ابراز کرد: امیرمومنان علی(ع) در اوصاف منکران قیامت می‌فرمایند: صورتانشان انسان و قلبشان حیوان است برای همین سخن الهی را باور ندارند؛ قیامت سخن مشترک همه انبیای الهی برای نجات بشر بود تا انسان از گناه پرهیز کرده و رستگار شود.
استاد حوزه علمیه درباره اینکه هیچ راه نجاتی برای دوزخیان وجود ندارد، اظهار داشت: آتش دوزخ نتیجه نفرت خداوند از انسان گناهکار است؛ هیچ انسانی نمی‌تواند با آتش دوزخ مقابله کرده و نجات یاد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه حداوند قادر مطلق است و حیات و ممات مخلوقات با اراده او صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: خداوند در عالم آخرت اجازه نمی‌دهد مرگ اهل جهنم را فرا بگیرد و همه گناهکاران در آتش الهی تا ابد عذاب خواهد شد.
این دانشمند فرزانه با اشاره به اینکه انسان گناهکار منکر قیامت است، گفت: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: دوزخ هفت طبقه است کسانی که با گناه و بی اعتقادی عذاب اخروی خود را فراهم می‌آورند چگونه می‌توانند برآن صبر کنند؛ انسان بی‌دین و فاسق اگر به قیامت ایمان بیاورد و مومن شود دید و باور او به زندگی دنیوی متحول می‌شود.
این مفسر قرآن کریم انسان را مسافر دنیا دانست و اظهار داشت: انسان قیامت باور دنیا را به استخدام خود می‌گیرد تا توشه آخرت جمع کند و هرگز خود را در استخدام مال و لذائذ دنیا قرار نمی‌دهد.  
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خودسازی را نتیجه قیامت باوری بیان کرد و گفت: باور قیامت دیدگاه انسان را نسبت به لذت‌های زودگذر و ناپایدار دنیا تغییر می‌دهد بنابراین کسانی که قیامت باور هستند حسابگر زندگی که می‌کنند.

کد خبر 666722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha