اخبار کوتاه فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل اعلام کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 700 نو آموز بدو ورود به دبستان در این شهرستان در طرح سنجش سلامت مورد معاینه و سنجش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد معزی، مدیر آموزش و پرورش زابل با بیان این مطب افزود: در این طرح نوآموزان از لحاظ بینایی، هوش، شنوایی و دندان پزشکی مورد سنجش و معاینه قرار می گیرد.

 

وی تعداد کودکان واجد شرایط ورود به دبستان های این شهرستان را سه هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح تا اول مهرماه در شهرستان زابل ادامه دارد.
  

لازم به ذکر است: کارشناسان بهداشتی از والدین خواسته اند برای سنجش سلامت نو اموزان خود به پایگاه طرح سنجش در دبستان 15 خرداد شهرستان زابل مراجعه کنند.

 

***

کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز استانی در زاهدان با همکاری مؤسسه قرآنی نورالثقلین زاهدان وابسته به تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
 

اسحاق کشاورز با بیان این خبر گفت: کرسی تلاوت قرآن کریم از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و با همکاری مؤسسه قرآنی نورالثقلین زاهدان با حضور قاریان ممتاز استانی بعد از نماز مغرب و عشا در زاهدان برگزار شد.


مدیر مسئول مؤسسه قرآنی نورالثقلین زاهدان اظهار کرد: این محفل با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و مأنوس ساختن جوانان با مفاهیم آیات الهی و در محل مسجد الهمدی(عج) برگزار شد.


***

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی سراوان از برگزاری سه محفل انس با قرآن در 6 ماهه اول سال 90 در این شهرستان خبر داد

 

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی سراوان اظهار کرد: این محافل انس با قرآن در روزهای سوم خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر، ماه رجب و ایام اعتکاف و در نیمه ماه مبارک رمضان ویژه میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سراوان برگزار شد.


وی بیان کرد: این محافل با حضور «محمد زیدآبادی»، قاری ممتاز از کرمان و «غلامرضا دهقان»، امام جمعه سراوان برگزار شد.


مودی با بیان اینکه در این محافل، قاریان جلسات قرآنی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: در این محافل امام جمعه شهرستان سراوان در مورد فضیلت قرآن و تشویق افراد به یادگیری روخوانی و مفاهیم و تفسیر قران به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

پایان پیام/

کد خبر 66680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha