تفکر و تعقل ۲ اصل اساسی برای مدیریت موفق در استان یزد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به حضور استاندار جدید یزد گفت: با توجه به ظرفیت های بی نظیر استان یزد، تفکر و تعقل ۲ اصل اساسی برای مدیریت موفق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد امروز ( 13 آبان) در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: تعقل و تفکر به عنوان دو اصل اساسی در اسلام است که از خصوصیات بارز امام (ره) نیز بود به نحوی که برخی از مواقع سه ماه فکر می کردند و زمانی که تصمیم می گرفتند بر تصمیم خود قاطع بودند.

 

وی افزود: طوری باید عمل کنیم که عمل به علم و عقل باشد و با شناخت و انتخاب بهتر بتوانیم موفق عمل کنیم و در این راستا نیز نباید از افراد بخیل، ترسو و حریص مشورت بگیریم زیرا ما را از موفقیت باز می دارد و با مشکل رو برو می کند و ما را دچار سو ظن به خدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد:در یزد فرهنگ دینی و دارالعباده است و برندهای خوبی دارد که حسینیه ایران، دارالعباده و دارالعلم از جمله آنها است که خواهش می کنیم که فرهنگ اینجا را با دقت حفظ کنیم و متعهد با این امر باشیم.

 

آیت الله ناصری خطاب به استاندار جدید یزد تصریح کرد: کسانی را در مسئولیت های خود انتخاب کنید که نظر بلند و اهل گذشت باشند و دارای جاذبه مردمی باشند تا وحدت را در استان ایجاد کنند.

 

وی گفت:جدیت و پیگیری از مسائل مهم در استان یزد است که اگر فکری را ارائه کردیم باید آن را تا پایان نتیجه بایستی دنبال کنیم و در این زمینه نیز دستور قاطع را داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بیان کرد: مردم ما مردم خوب و حقیقت یاب هستند و در صورت کشف حقیقت تا آخر نیز همراه انسان می آیند که در این راستا ما باید این همراهی را دنبال کنیم.

 

آیت الله ناصری افزود:در اقتصاد مقاومتی  بایستی احساس ضرورت داشته باشیم و آن را در استان یزد دنبال کنیم تا بتوانیم با درک توانایی های خود اقتصاد مقاومتی را تحقق کنیم.

 

وی ادامه داد: در استان یزد ما نخبگان بسیار زیادی داریم که در دانشگاه های تهران و حتی خارج از کشور جذب می شوند که در این زمینه نیز باید تلاش کنیم تا آنها را حفظ کنیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: متاسفانه امروز همه دنبال سود بیشتر هستند که باید سود مناسب و استحکام کار را دنبال کنیم تا مستمر بتوانیم فعالیت کنیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: آقای زمانی شما وامدار کسی نیستید و باید وامدار خدا باشید و به همین دلیل میتوانید محکم کار خود را انجام دهید.

 

وی افزود:اگر کار برای رضای خدا و خدمت به مردم  باشد این کار ماندگار می شود و اثر معنوی آن می ماند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد:مساله آب استان جدی است که امیدواریم استاندار جدید یزد با جدیت دنبال کنند.

کد خبر 667138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha